Facebook znovu změnil algoritmus news feedu. Měl by uškodit clickbait příspěvkům

3. 2. 2016 | Jakub Hort
Facebook měsíce prováděl průzkum na desetitisících uživatelích. Nyní se budou v news feedu objevovat i příspěvky, které lidi zajímají, ale neprovádí na nich žádnou akci.

Facebook se opět rozhodl pozměnit algoritmus news feedu, aby z něj vyřadil příspěvky, které nechcete vidět. K tomuto kroku se rozhodl po masivním průzkumu mezi uživateli.

Hlavním cílem news feedu je zprostředkovat lidem informace, na kterých jim nejvíce záleží a na tyto zprávy reagují čtyřmi typy akcí – kliknutím, lajknutím, okomentováním nebo sdílením. Už dlouhou dobu hrají tyto aktivity hlavní roli při výběru příspěvků, které se objeví na nejvyšších místech newsfeedu. Tyto faktory ale nezaznamenávají, co je významné konkrétně pro vás, a zda je to opravdu ten příspěvek, který vás bude zajímat a bavit.

K vylepšení tohoto problému se Facebook rozhodl denně ptát přibližně tisíce lidí, aby ohodnotili svůj zážitek z příspěvků, a jak by se měl vylepšit obsah k ještě lepšímu zážitku. Toto denní dotazování dostalo název Feed Quality Panel.

To ale není všechno. Souběžně běžel také druhý průzkum, na jehož otázky odpovídali denně desítky tisíc lidí po celém světě. Ti u každého příspěvku byli dotázáni k jeho ohodnocení a pomocí stisknutí na počet hvězdiček odpovídali na otázku: „Jak jste spokojeni s tímto příspěvkem ve vašem news feedu?“ Díky tomuto průzkumu na reprezentativním vzorku lidí je Facebook schopen lépe porozumět příspěvkům, které lidé na své zdi vidí rádi, ale neinteragují s nimi. A právě tato informace nyní ovlivní pořadí příspěvků.

Facebook na svém blogu zmínil: „News feed nyní začne kombinovat příspěvky, které velmi pravděpodobně chcete vidět a zároveň ty, u kterých se pravděpodobně nějak vyjádříte.“

Možná to zní jako malá změna, ale pro některé vydavatele a vlastníky stránek může být velmi významná. Facebook je na svém blogu varuje, že může dojít k poklesu doporučení stránek. Softwaroví inženýři Cheng Zhang a Si Chen na toto téma dodali, že by se při tvorbě postů mělo upustit od vábení lidí k lajkování a sdílení, protože od této chvíle by to mohlo mít i negativní efekt.

Zdroj: Facebook Blog

Štítky dokumentu: Facebook
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.