Facebook testuje reklamní přestávky ve videích. Tvůrcům dá 55 % zisku z nich

2. 3. 2017 | Kateřina Tauchenová
Facebook začal testovat reklamní přestávky ve svých videích. Budou se spouštět nejméně 20 vteřin po začátku videa a bude možné je přidat i do živého vysílání.

Facebook oznámil, že začal testovat reklamní přestávky ve videích, která si uživatelé prohlížejí ve svém news feedu. Při testování zatím bude využívat jen malou skupinu partnerských vydavatelů videí, se kterými se navíc štědře podělí o své výdělky z reklamy – dostanou 55 %, zatímco Facebook si nechá jen zbylých 45 %. Takto nastavená pravidla dělby příjmů z reklamy by v budoucnu mohla změnit způsob, jakým tvůrci přistupují k natáčení videí – jejich hlavním cílem by totiž snadno mohlo být navnadit diváka v prvních sekundách natolik, aby vydržel u videa i přes reklamní přestávku.

Tvůrci a vydatelé on-demand videí si budou moci vybrat, kde přesně se bude v jejich videu reklamní přestávka nacházet. Musí to být ale minimálně 20 vteřin po začátku videa a minimálně dvě minuty od sebe, pokud je ve videu reklam umístěno více. Reklamní přestávky se nyní budou moci objevovat také ve videích umístěných v Audience Network.

Takhle nějak budou reklamní přestávky ve videích vypadat.

Facebook zároveň rozšiřuje už probíhající testování reklamních přestávek v živých videích, o jejichž spuštění poprvé informoval v srpnu loňského roku. Reklamy mohou nyní do svých živých vysílání umisťovat všechny stránky a profily v USA, které mají minimálně 2 000 fanoušků a jejichž nedávná živá vysílání sledovalo v jednu chvíli minimálně 300 uživatelů.

Po minimálně čtyřech minutách vysílání sledovaných alespoň třemi stovkami lidí se autorovi ve videu objeví oznámení „Můžete si dát pauzu“. Kliknutí na toto oznámení zahájí maximálně 20 vteřinovou reklamní přestávku, kterou je možné opakovat každých pět minut po dobu celého vysílání. Kromě toho, že si reklamou budou moci tvůrci živého videa vydělat, přinese jim ještě jednu výhodu – a to možnost dát si během živého vysílání krátkou pauzu a takzvaně popadnout dech nebo si připravit rekvizity na další pokračování vysílání.

Reklamní přestávky navíc mohou obsahovat jak klasická horizontální, tak i vertikální videa. To je nepohybně dalším krokem Facebooku v jeho urputné snaze zničit Snapchat.

Kromě Snapchatu ale zavedení reklam svým způsobem ohrožuje i YouTube. Reklamy ve videích totiž tvoří značnou část příjmu youtuberů, kterým se tak nyní otevírá nová platforma, na které mohou skrze svá videa vydělávat.  Facebook je pro ně navíc svým způsobem vhodnější platformou – většina jejich fanoušků z YouTube je tam už stejně sleduje a díky jejich aktivitě se jejich videa mohou zažít virálně šířit mezi další a další uživatele.

Odliv tvůrců by pak mohl zaznamenat i Periscope, který teprve nedávno začal pracovat na sponzorských dohodách s celebritami. 

Je dost pravděpodobné, že tvůrci videí začnou postupně svůj obsah přizpůsobovat právě vhodnému umístění reklam. Jinými slovy se budou snažit naplánovat nejlepší části videa až po uplynutí prvních 20 sekund a přehrání první reklamy. Budou tak mít těžký úkol vyvolat v divácích takové napětí a zvědavost, aby u videa vydrželi i během reklamy a dodívali se na jeho zbytek. Je ale otázkou, jak se jim toto povede. Facebooková videa jsou totiž specifická právě tím, že se jejich autoři snaží dát ty nejzajímavější okamžiky na jejich začátek tak, aby upoutali pozornost uživatelů mezi záplavou ostatních příspěvků. 

O úspěchu či neúspěchu reklamních přestávek ale stejně rozhodne to, jak na ně zareagují samotní uživatelé. Ti jsou už teď reklamnou na Facebooku doslova obklopeni a i podle slov samotného vedení Facebooku mnoho dalších reklam vytlačující obsah jejich přátel a oblíbených stránek nesnesou. 

Zdroj: TechCrunch


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: