Facebook testuje „snooze button” na klíčová slova

2. 7. 2018 | Petr Michl
Nechcete si nechat zkazit seriál spoilerem, nebo být smutní z fotek přátel na festivalu, kam se letos nedostanete? Facebook pro tyto účely testuje nový „snooze button”.

Facebook zkouší „snooze button" na konkrétní klíčová slova. Měl by nabídnout možnost umlčet téma, o kterém nechcete momentálně ani slyšet, natož ho pak vidět ve vašem news feedu.

Doba trvání tohoto umlčení je daná na 30 dnů a platí v prostředí Facebooku nejen pro news feed, ale také pro skupiny. K čemu to může být dobré? Třeba k tomu, abyste se vyhnuli spoilerům od přátel u vašeho oblíbeného seriálu nebo zvýšili šance na to, abyste si užili s blaženou nevědomostí výsledku i sportovní přenos ze záznamu. A pak je tu také potlačení informačního šumu o věcech nebo událostech, co vás štvou. A v době FOMO (fear of missing out, pozn. red.) se pochopitelně hodí i v souvislosti s událostmi, u nichž vás štve, že nejste jejich součástí.

Jste single a štve vás, jak vaši přátelé na Facebooku přidávají své svatební fotografie? Blokujte si opakovaně slovo svatba, a můžete se jim minimálně ve virtuální podobě vyhnout. Nemůžete jet na Colours of Ostrava a fakt se chcete vyhnout fotkám šťastných kamarádů s drinkem v ruce a video útržkům z „koncertů života"? Klikněte na „snooze button", a je to.

Jedinou nevýhodou je zatím to, že musíte nejprve nalézt příspěvek, v kterém se zmíněné klíčové slovo vyskytuje. Dle Facebooku se ale pracuje i na variantě, kde byste mohli zadat termín, co nechcete vídat dopředu. Což jistě pomůže právě s různými spoilery.

V tuto chvíli je možné jen kliknout na příspěvek s „ošklivým" slovem a v drop down menu ho poté označit. Pro česky mluvící je tu ta nevýhoda, že je zatím potřeba přesná shoda slova.

Zdroje: WERSMSnooze on Shutterstock, Chris Messina / Twitter 


Tip redakce:



Funkce pravděpodobně projde další zlepšovací fází, v jiné podobě se dostala z testovací fáze do praxe během několika měsíců. „Snooze button" na 30 dnů můžete momentálně použít na konkrétní facebookové stránky i uživatele.

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: