Facebook Stories umožňují nově veřejné sdílení

1. 8. 2017 | Kristýna Vozková
Facebook Stories budou zase o něco užitečnější. Nebudou se zobrazovat jen přátelům, ale i followerům.

V březnu letošního roku zavedl Facebook globálně své Stories (Příběhy), o které jste se mohli podělit se svými přáteli. Nyní se snaží následovat úspěch Snapchatu i tím, že umožňuje jejich veřejné sdílení. To je výhodné zejména pro influencery a další hvězdy sociálních sítí, které se tak mohou o své zážitky podělit nejen s přáteli, ale se všemy svými followery. 

Tiskový mluvčí Facebooku potvrdil v rozhovoru pro TechCrunch, že před několika týdny společnost tuto možnost zavedla. „Veřejné nastavení umožňuje vidět Příběhy nejen vašim přátelům, ale všem sledujícím.” Informaci, zda a případně kdy budou moci veřejně postovat Stories i facebookové Stránky zatím neposkytl.  

Díky veřejnému sdílení Příběhů budou mít celebrity na sociálních sítích lepší možnost zviditelnit se, stejně jako na Snapchatu nebo Instagram Stories. Příběhy od veřejně známých osobností by se měly zobrazovat v horizontální scrollovací sekci nad News Feedem.  

Tuto možnost si na vlastní kůži vyzkoušel také Josh Constine z TechCrunch, který má na Facebooku téměř 70 000 sledujících, a dosah Stories byl dle jeho slov mnohonásobně vyšší než v případě běžných příspěvků v News Feedu. 

Pro nastavení veřejných Příběhů, nejdříve klikněte na kolonku „Váš příběh” na domovské stránce a zveřejněte fotku nebo video. Poté si přehrajte vlastní Příběh a klikněte na tři tečky označující další možnosti, které naleznete vpravo nahoře. Poté otevřete „Upravit nastavení příběhů“ a změňte nastavení z „přátelé“ na „veřejné“. Všechny již existující příběhy z posledních 24 hodin a všechny, které od té doby budete sdílet, budou veřejně viditelné pro kohokoliv. Vy budete mít možnost prohlédnout si, kteří z přátel váš Příběh viděli, v případě veřejných sledujících se vám zobrazí počet bez konkrétních jmen.

Facebook se chlubí tím, že Instagram Stories využívá více než 250 milionů uživatelů denně a předběhl tak Snapchat s jeho 166 miliony uživatelů. Žádná oficiální data o varinatách Stories na Facebooku a v Messengeru ale nebyla dosud publikována a trvalo i několik týdnů, než uživatelé funkci veřejného sdílení zaznamenali. 

Je také otázkou, do jaké míry budou mít Facebook Stories větší úspěch než jejich „stories konkurenti” v podobě Snapchatu a Instagramu, který je v rámci sdílení každodenních zážitků hojně používanou platformou. Možná ale dají hvězdy sociálních sítí přednost Facebooku, v rámci kterého mají možnost zveřejňovat své zážitky kromě Příběhů současně i jinou formou - příspěvky, fotografiemi nebo videi v News Feedu. Například novinář, který má mnoho sledujících u svých článků, může jejich dopad umocnit přidáním Příběhu s fotografiemi, krátkými videi či rozhovory.

Facebook by si však měl dávat pozor na to, jakým způsobem bude veřejné příspěvky řadit a také v jakém množství, aby jimi News Feedy svých uživatelů příliš nezahltil. Na druhou stranu je zde i možnost, že by si běžní uživatelé díky tomu přivykli Stories více využívat.

Zdroj: techcrunch.com

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: