Facebook omezí na svých platformách reklamy s nízkou kvalitou

24. 10. 2018 | Kristýna Vozková
Vyzýváte v kampaních na Facebooku často ke sdílení a lajkům, lákáte čtenáře na šokující nadpisy a používáte hromadu superlativů? Pozor. Odteď by vám to mohlo na Facebooku uškodit.

Facebook minulý týden oznámil, že hodlá pokračovat ve svém úsilí omezit reklamy s nekvalitním obsahem v rámci svých platforem. Reklamy, které obsahují clickbait, přesměrují uživatele na stránky s nesouvisejícím obsahem nebo jiným způsobem přispívají k negativní uživatelské zkušenosti, jsou podle vyjádření Facebooku v rozporu s jeho cílem vytvářet smysluplné spojení mezi lidmi a podniky. Společnost se zaměří na následující faktory, které se u obdobného typu reklam často objevují.

Výzvy k engagementu

Jedná se o reklamy s nevyžádaným obsahem, které uživatele vyzývají k zapojení na sociálních sítích, tedy k lajkování, sdílení a komentářům.

Engagement je stále klíčem k maximalizaci dosahu příspěvků v rámci algoritmu News Feedu. Tato metoda tak – kromě toho, že uživatelům otravuje na sociálních sítích život – také zkresluje data a snižuje efektivitu algoritmu, který se snaží uživatelům naservírovat vždy co nejzajímavější obsah.

Cílené zadržování informací

Nadpisy typu „neuvěříte, co partnerovi udělala” nebo „tohle se mu pěkně vymstilo” si kladou za cíl jediné. Vzbudit čtenářovu zvědavost a přimět ho kliknout na tajemný nadpis, aby získal informace, po kterých touží. Ty však většinou nejsou zdaleka tak šokující, aby naplnila jeho očekávání.

Senzační titulky

Často se setkáte s nadpisy, které vám slibují „zaručené tipy” a „revoluční přípravky”. Ve výsledku se ale jedním kliknutím ocitnete na stránce, která jen velmi vzdáleně koresponduje s titulkem. A to ještě v lepším případě.

Jedná se o běžnou praxi v rámci nejen bulvárních médií a online marketingu – zaujmete čtenáře hromadou superlativů v nadpisu a slíbíte mu informace, které si jinde zaručeně nepřečte. V loňském roce analyzovala společnost BuzzSumo ty nejvíce sdílené titulky na Facebooku a Twitteru a o nadpisy tohoto typu tam nebyla nouze. Pokud však tuto taktiku používáte, dejte si dobrý pozor na to, aby čtenáři na vaší stránce získali to, pro co si přišli.

Jak Facebook problém řeší?

Podle Facebooku by se inzerenti měli pokusit výše zmíněným taktikám vyvarovat, v opačném případě se musí připravit na následující:

Jednotlivé reklamy, které budou mít atributy nízké kvality, budou v rámci reklamní aukce buď zamítnuty nebo bude jejich distribuce výrazně snížena. Facebook uvedl, že se to bude sice týkat všech inzerentů, ale větší pozornost bude věnována reklamám souvisejícím s médii, zábavou, politikou nebo otázkami národního významu. Společnost dále upozornila, že pokud budou reklamy jednoho inzerenta následujícími atributy označeny opakovaně, může to mít vliv na zobrazování všech jeho reklam.

Zdroje: facebook.com, socialmediatoday.com

 

Tip redakce:

Facebook se výzkumu engagementu na své platformě věnoval také v nedávném výzkumu. Více se dozvíte v článku Analýza 43 milionů facebookových postů: Engagement poklesl za posledních 18 měsíců až o 70 %. 

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.