Facebook do práce je tady. Zatím jen v beta verzi

15. 1. 2015 | Dan Škvařil
Interní komunikace jinak: Facebook do práce si razí cestu do velkých firem a chce umožnit zaměstnancům, aby se během práce mohli také přátelit.

Symbol prokrastinace 21. století konečně proniká i do korporátní sféry i se souhlasem vedení. Facebook ohlásil spuštění nové komunikační platformy Facebook do práce (Facebook at work). Pod tímto na první pohled paradoxním názvem se skrývá klon klasické nejznámější sociální sítě, ovšem s omezeními, díky kterým by měl firmám posloužit v jejich interní komunikaci.


Zatím jde jen o beta verzi, ke které mají přístup jen některé společnosti. Facebook se však nechal slyšet, že se podělí o více informací v nadcházejících měsících. Do teď byla aplikace testována pro mobilní a tabletová zařízení, pod názvem Práce (Work), nyní již funguje také v desktopovém provedení

Namísto démona prokrastinace by tedy mělo jít spíše o anděla strážného, který firmám pomůže zefektivnit jejich týmovou práci. Aspoň tak si to představuje Facebook a může mít pravdu. Velkou výhodou by totiž měly být šikovné algoritmy, které jsou schopny rozlišovat relevantní obsah a filtrovat ven jakékoli zbytečné statusy, které by vás měly naopak od produktivní práce rušit. Přítomen bude klasický news feed, možnost vytvářet skupiny či posílat individuální či skupinové zprávy. News feed uživatelé bude ale omezen pouze na statusy spolupracovníků a ty, které jsou veřejně přístupné.

Cílovou skupinou nejsou malé firmy, kde se lidé mohou potkávat na chodbě nebo na sebe pokřikovat přes rameno. Lars Rasmussen, šéf týmu zodpovědného nad Facebookem do práce potvrdil, že produkt je mířen na společnosti s nejméně 100 zaměstnanci. V době, kdy klasický Facebook používá téměř miliarda aktivních uživatelů každý den (přesněji 864 milionů), se asi dá očekávat, že už i ve ztuhlejších korporacích bude mít většina lidí s touto platformou zkušenost.

Facebook navíc nepřichází na trh s myšlenkou komplexní sociální sítě pro firemní komunikaci jako první, velmi etablovanými jsou například Yammer nebo Slack. Facebook však sází na to, že jeho prostředí je všem velmi známé a bude pro zaměstnance mnohem snazší pracovat s ním, než se učit něco nového. Zajímavou otázkou je, jak to bude se zpoplatněním produktu. Podle všeho by zde totiž měly chybět reklamy. Je tedy otázka, co to facebooku přinese. Zda jde o strategický krok nebo zda opravdu dojde k historicky prvnímu zpoplatnění Facebooku, uvidíme v nejbližší době.

Je asi náhodou, že ve stejné době ohlásil uvedení na trh podobného produktu (ovšem pro zcela jinou cílovou skupinu) také Google. Zatímco Facebook v práci začínal na mobilech a nyní přichází v desktopové verzi, nasazení Google Classroom čekalo opačné pořadí. Komunikační prostředí pro sdílení dokumentů a diskuzní fórum pro studenty a jejich učitele, spuštěné před šesti měsíci na počítačích, teď přichází už i v mobilní verzi. Můžete si stáhnout aplikace pro Android a pro iOS. Google Classroom soutěží se zavedenými platformami v rámci informačních systémů škol nebo facebookovým skupinám, které žáci k tomuto účelu také používají. Na své straně má především úložiště Google disk, možnost video konferencí přes Hangouts a další kancelářské služby Google Apps.

 Zdroje: Techcrunch,com, Businessinsider.com, marketingland.com, venturebeat.com

Štítky dokumentu: Facebook Google

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: