Deník relativizuje neetickou reklamu podporující Miloše Zemana i v dnešním vydání

19. 1. 2018 | Petr Michl
Sporná inzerce zhotovená spolkem Přátelé Miloše Zemana byla zaplacená i pro dnešní vydání Deníku. Ten však pokračuje v jejím negování. Tentokráte s poukázáním na memy, které si z dané reklamy dělají legraci.

Včera jsme informovali o tom, že Deník ve svém vydání z 18. ledna sice publikoval reklamu s poměrně neetickým poselstvím „Stop imigrantům a Drahošovi. Tato země je naše!", ale zároveň ji negoval doprovodným článkem, komentářem a tematicky přidaným vysvětlením, jak poznat fake news. Dnes se ukázalo, že výše zmíněná inzerce byla zaplacena i na další vydání. A i nyní se ji Deníku podařilo relativizovat.

Umístil totiž nad ní článek Zemanovy inzeráty vzbudily nevoli. Ale také vlnu parodií pokrývající internetové memy, které si z původní reklamy utahují. Deklarované národovectví současného prezidenta v něm znevažuje, když je jeho podobizna nahrazena Vladimírem Putinem nebo generálním tajemníkem Ústředního výboru Komunistické strany Číny, Si Ťin-pchingem. Zvolání „Toto je naše země" pak dostává zcela jiný kontext. Nechybí ani Jan Werich jako fake autor nesčetného množství laskavých citátů, co kolují po internetu. 



Odkazem na nedávný výrok Miloše Zemana o „Dubčekovi, co se podělal" je meme, v němž figuruje major Zeman. Ten chce pochopitelně zastavit primárně emigranty, nikoliv imigranty.

Parodie se sdělením „Stop lžím, strachu a nenávisti" pak nevyužívá fotku prezidenta z reklamy zhotovené spolkem Přátelé Miloše Zemana, ale jeho aktuálnější podobiznu.


Deník ve svém tištěném vydání pak přidává ke zmiňované reklamě nejen přehled těchto memů, ale zároveň i rubriku „Lži v kampani", kde rozporuje tvrzení „Drahoš je pro euro za každou cenu".



Nutno také dodat, že se dnes v Deníku objevila i inzerce Jiřího Drahoše. Ten v ní neříká, že „Tato země je naše„, ale „Tato země je občanů České republiky". K tomu vyzývá voliče, aby si vybrali změnu a prezidenta, který je bude důstojně reprezentovat. Zároveň vyvrací další bod Zemanovy reklamy a uvádí, že odmítá imigrační kvóty. 

Deník tak pokračuje v módu, kdy si sice nechal zaplatit za pochybnou a eticky více než spornou inzerci, zároveň si však dává záležet na tom, aby její vyznění uvedl do náležitého kontextu. Jsme zvědaví, na kolik vydání novin byla ještě reklama na podporu Zemana objednána a co k ní Deník doplní. 

Kam dál?



Připomeňte si včerejší článek Deník stopku nekalé inzerci nevystavil. Přesto dokázal spolek Přátelé Miloše Zemana vytrollit. Dozvíte se v něm třeba, kolik zmíněná reklama mohla podporovatele současného prezidenta stát. 

Štítky dokumentu: Komentář Media Relations

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: