Cestující v LA se učí etiketě pomocí šílených japonských reklam

8. 1. 2018 | Milada Zemanová
Nejíst ve voze, neblokovat uličku kolem – to jsou příklady slušného chování, kterému by se měli naučit lidé v metru v Los Angeles. Pomůže jim v tom chlupaté stvoření, superhrdinka, japonština a spousta barev a veselých písní.

Klient: Los Angeles County Metropolitan Transportation Authority (Metro)

Režie: Mike Diva

Veřejná doprava v Los Angeles má šílenou reklamu, pomocí které chce naučit hulváty slušnému chování. Za všemi reklamami stojí YouTube tvůrce Mike Diva, který proslul převážně svými šílenými videi, které se tváří jako japonské reklamy. Například jeho video o Trumpovi, které vytvářel k loňským prezidentským volbám, má téměř 10 milionů zhlédnutí.

Jeho nová zakázka ve veřejném sektoru je pro Okresní úřad metropolitní dopravy v Los Angeles (LA Metro) a i zde si prosadil inspiraci Japonskem. Cílem těchto videí je připomenout cestujícím v metru, aby se v dopravních prostředcích chovali slušně. Zápornou postavou těchto spotů je Rude Dude (v překladu nevychovaný týpek, pozn. redakce), který je ztvárněn chlupatým oranžovým monstrem. Jeho protipólem je pak dívka jménem Super Kind (velmi milá, pozn. redakce). Ta je popovou superstar v jedné chvíli a superhrdinkou veřejné dopravy ve druhé.

Rude Dude se chová, jak již jeho jméno napovídá, nevhodně a Super Kind jeho prohřešky napravuje. V jednotlivých videích jistě poznáte i české cestující. Například ty, kteří si dávají tašky na druhé sedadlo, takže si na něj nemůže nikdo jiný sednout.

Jak takový edukační program vypadá v podání abstraktních japonských reklam, se podívejte níže.

Nikoho nepotěší, když si chce sednout, ale sedadla jsou obsazená taškami.

Dalším nešvarem ve veřejné dopravě je jedení.

Řadu nepříjemných situací může přivodit i zablokovaná ulička.

Pozoruhodné na těchto reklamách není pouze to, že jsou skutečně šílené, ale současně jsou velmi kvalitní. Obsahují řadu detailů a poskytují vyváženost mezi skutečným a fantasy světem. Ačkoliv se to nezdá příliš pravděpodobné, bylo to právě LA Metro, který přišlo s tímto konceptem, nicméně Diva dokázal uvést bizarnost do zcela nových rozměrů.

„Původní zadání od klienta byla jen superhrdinka jménem Super Kind, která učí cestující etiketě,” uvedl Diva pro AdFreak, a dodal: „Od tohoto zadání jsme se hodně posunuli a jsem vděčný marketingovému týmu, že mi dal volnou ruku."

John Gordon, vedoucí sociálních médií pro LA Metro, uvedl, že tyto reklamy jsou skvělé pro kinky město jako je Los Angeles. A k celé reklamě dodal:

„Věděli jsme od samého začátku, že chceme něco zvláštního, zábavného a zapamatovatelného, ​​něco, co by lidem připomínalo etiketu městské hromadné dopravy v LA, aniž by to současně vypadalo jako tradiční reklamy od státu. A přesně toto nám Mike Diva a jeho tým doručili. Nabídli nám barevný kousek, který odpovídá duchu našich cestujících a kreativitě Los Angeles."

Kromě videí LA Metro využilo i další vizuály, na které se můžete podívat níže:

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: