Časopis GQ páchá na své obálce photoshopové násilí. Ve skutečnosti ale jen trollí Vanity Fair

20. 5. 2018 | Petr Michl
Byly tyto ženy „photoshopped", nebo „photochopped"? Na obálce časopisu GQ létá tolik nohou a rukou navíc, že by to mělo být trestné.


Zdroj: GQ

Samá ruka, samá noha — i tak by se dala pojmenovat obálka časopisu GQ ve speciálním vydání věnovaném profesionálním bavičkám a bavičům, na kterém pózují tři grácie americké komedie. V tomto případě jim ale tu a tam přebývá končetina. Jde přitom o odpověď na podobnou postprodukční katastrofu, která se udála před několika měsíci na coveru časopisu Vanity Fair.

GQ se podařilo na svou obálku dostat tři významné ženy: Issu Rae, Kate McKinnon a Sarah Silverman. Populární komičky tentokrát zdobilo také něco jiného než smysl pro humor, tak nějak neseděl počet jejich končetin.


Zdroj: GQ

Kate McKinnon narostla velmi dlouhá noha, jež stojí uprostřed celé scény. Navíc jí přibyl pod kyčlí ještě další kloub, takže byla schopná vytočit v nepřirozeném úhlu nohu přes rameno Sarah Silverman. Každé z žen se navíc někde na fotografii toulá ruka navíc.

Je to neúmyslný propadák, po kterém by měly padat hlavy (a možná symbolicky) i končetiny jedinců, kteří jsou v GQ zodpovědní za postprodukci? Nikoliv. Jedná se o špílec určený časopisu Vanity Fair. Pro ten nedávno nafotila sérii snímků plných slavných tváří osoba pro to nejvíc povolaná, věhlasná Annie Leibovitz. Finální úpravy „mistrů photoshopu" její snažení ovšem zcela zazdily.

Reese Witherspoon kvůli tomu vypadala na obálce časopisu jako třínohá.



Na fotografii uvnitř čísla měla pro změnu o ruku navíc Oprah Winfrey. Co hůř, genderoví aktivisté si jistě všimnou, že u Toma Hankse základní počty končetin sedí.

Proč se to muselo stát jenom slavným a bohatým ženám? Může za to nadvláda patriarchátu? To nedokážeme říct, každopádně tři ženy na obálce GQ toto postprodukční šílenství hrdě nesou a velmi pravděpodobně berou své do extrému zahnané zohyzdění jako příspěvek k tomu, aby se s podobnými praktikami předělávání ženských těl k nepoznání přestalo. Právě protože jsou úpravy posunující realitu na druhou kolej normální, dochází někdy omylem i k úletům jako tomu na obálce Vanity Fair.



Z naší pozice tak můžeme GQ zatleskat za ironii, která se pro vydání zaměřené na komedii hodí. Nevíme ovšem, jestli z toho mají stejnou radost ve vedení vydavatelství Condé Nast. Patří totiž pod něj nejen GQ, ale i Vanity Fair. V titulu pokrývajícím americkou popkulturu to dle výše uvedené reakce na Twitteru berou sportovně. Dle jiných informačních zdrojů, ale uviděli lidé z Vanity Fair obálku GQ až v prodeji a rozhodně je nepotěšila. Nedivíme se.


Kam dál? 



Před pěti lety Dove svou kampaň za skutečnou krásu mířil i na ty, co ženy upravují při postprodukci fotografií k nepoznání. Ušil na ně boudu s Photoshop akcí, která zprvu slibovala vyhladit kůži. Podívejte se na to v článku Dove napálil grafiky upravující fotografie žen.

Štítky dokumentu: Formy PR

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: