Automobilka BMW si od Applu vypůjčila koncept géniů

28. 5. 2012 | Bednářová Daniela
Specialisté, kteří budou o BMW vědět úplně všechno, míří do nových prodejen.

Koncept, se kterým přišel Apple ještě v čele s vizionářem Stevem Jobsem, se postupně prosazuje i v dalších společnostech a odvětvích. A dokonce i u nás. Řeč je o odbornících (Apple génius), kteří jsou v prodejnách k dispozici zákazníkům. Zodpovídají jejich zvídavé dotazy ohledně nových technologií a vychytávek a pomáhají s osobním nastavením nebo samotným nákupem. Lidé prostě chtějí lepší informační servis a potřebují vysvětlit všechny hi-tech vymoženosti, které si můžou pořídit.

 

Telefonní společnost O2 v nové reklamní kampani nabízí nejen svým zákazníkům k dispozici rady člověka, který se v mobilních telefonech a dalších prodávaných věcech opravdu vyzná - říká mu guru. O2 Guru ale není nic jiného než půjčený koncept géniů od Applu. To, že si koncept odborníků půjčí telefonní společnosti, není nic neočekávaného, ale že je bude chtít aplikovat i automobilový průmysl? To už překvapení je.

 

BMW se to ani nesnaží příliš maskovat a svoje specialisty na koňské síly, točivé momenty a jiné automobilové informace nazývá produktovými génii (Product Genius). Ti jsou jednou ze součástí nového komunikačního přístupu automobilky. V jeho rámci bude navýšen počet kontaktních míst pro zákazníky, také by se měla vylepšit nabídka benefitů a služeb v rámci prodejních řetězců a zapracovat se snaží BMW i na prožitku při nakupování a vylepšuje svoje showroomy a způsob, jakým v nich jednotlivé automobily prezentuje. Automobilka BMW minulý týden spustila tento koncept pod názvem Prodejna Budoucnosti (Future Retail) v Paříži. Součástí je i vylepšení webových stránek a aktivit na sociálních médiích.

BMW ale není první automobilka, která si koncept géniů od Applu vypůjčila. Nejdříve to napadlo výrobce aut Lexus, který byl již předtím považován za jedničku v poskytovaném zákaznickém servisu.

 

Je zrátka pravdou, že o koupi automobilu se rozhoduje nakonec stejně v showroomu. Myslí si to i společnost General Motors, jež nedávno stáhla svoje reklamy z Facebooku. Více si o tom přečtěte v článku "Analýza: Jaká je efektivita reklam na Facebooku a mají význam pro automobilový průmysl?".

Zdroje: www.brandchannel.com, www.forbes.com 

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.