Aplikace na rozpoznávání obličejů pro majitele kaváren posouvá klientský servis na novou úroveň

12. 4. 2018 | Kristýna Vozková
Velý bratr tě vidí a ví, jakou si dáš kávu. Australský podnikatel přišel s vlastním systémem pro rozpoznávání obličejů, který zaručí majitelům kaváren co nejvíce personalizované služby zákazníkovi.

Na špatné paměti na tváře si můžete založit úspěšný byznys. Majitel australské kavárny Bahista Cafe v Sydney, Geoff Cropley, si přál v rámci budování osobnějších vztahů se svými zákazníky  pamatovat jejich křestní jména a chuťové preference. Rozhodl se k tomu využít technologie pro rozpoznávání obličejů. Všechny možnosti však byly dostupné jen pro mnohem větší společnosti s mnohem většími rozpočty. Rozhodl se tak vytvořit si svou vlastní.

Na její tvorbě pracoval s vývojářem Johnem Macleanem přes dva roky a po neúspěšném (příliš pomalém prototypu) představil v červenci 2016 aplikaci NoahFace.

Kamera u pokladny jednoduše nasnímá zákazníkův obličej, vyhodnotí jej podle své vnitřní databáze a zobrazí obsluze jméno a preference nově příchozího. Pokud v databázi ještě není, obsluha jej tam zařadí (pokud si to zákazník přeje).

Podle Cropleyho si službu vychvalují i samotní návštěvníci kavárny, kterým se dostává velice osobního přístupu, díky kterému se do podniku stále vracejí. Pokud by jim však zaznamenávání jejich dat dělalo problém, stačí to říct obsluze. U pokladen je velká cedule, která o nahrávání zákazníka informuje.

Aplikace však nepřinesla jen lepší služby zákazníkům, Cropleyho podnikání šlo díky NoahFace o 37 % nahoru a obrat kavárny za rok 2017 činil 1,2 milionu dolarů.

Cropley si nenechal svůj nápad pro sebe a vznikla NoahFacial Recognition, první společnost v oboru zaměřující se na poskytnutí lepšího zákaznického servisu malým podnikům. Aplikace NoahFace zahrnuje také vlastní docházkový systém, který pomáhá zvýšit produktivitu na pracovišti, věrnostní program, integraci POS a možnosti denní propagace.

V současné době už technologii využívají také Bar Bellaccino v Sydney, Hotel Richmond v Adelaide nebo Coffee Roasters v Brisbane, ale další se jistě přidají. „Benefity, které přináší možnost automatické a individuální identifikace lidí za pomoci technologie na rozpoznávání obličejů, mohou využít téměř všechny typy podniků”, dodává Cropley.


Zdroje: psfk.com, noahface.com, smh.com.au

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: