Amazon už nevládne světu chytrých reproduktorů. Dostihl ho Google

20. 8. 2018 | Petr Michl
Trh chytrých reproduktorů střídá svého vládce. Google Home se prodává více než Amazon Echo.


Zdroj: Google

Kategorii chytrých reproduktorů vzala ve velkém nejprve společnost Amazon a tomu také odpovídalo její dominantní postavení v tomto segmentu v celosvětovém měřítku. Nová data od analytické společnosti Canalys ale ukazují, že Google ji už dohnal.

Tento trh přitom výrazně roste. Počet prodaných chytrých reproduktorů v druhém kvartálem 2018 narostl v meziročním srovnání o 187 %.  A není to jen o dvou jmenovaných technologických gigantech. Čínské společnosti, mezi kterými vede Alibaba, okupují 30% podíl celosvětového trhu. Naproti tomu Apple se svým zařízením HomePod se ještě výrazně neprosadil. Srování světových prodejů chytrých reproduktů Q2 2018 a 2017 poskytují následující grafy, vertikální osa zachycuje počet prodaných kusů v milionech.


Zdroj: Canalys


Google
prodal letos v druhém kvartále 5,4 milionu zařízení, zatímco Amazon 4,1 milionů. Tomu odpovídají i procentní podíly na celosvětovém trhu.


Zdroj: Canalys

V globálním měřítku se celý trh může posunovat k větší diverzitě prodejců. Zmínění 2 hegemoni totiž vyhrávají především na domácím hřišti v USA, Amazon tam prodal 68 % kusů Amazon Echo, Google pak 58 % svých chytrých reproduktorů. V Číně mají minimálně stejné jméno a příznivější ceny lokální hráči, polovinu tamního trhu ovládá Alibaba se svým produktem Tmall Genie. Výrazně se začíná dařit také Xiaomi, který ovládá 40 % čínského trhu.

Americký trh začíná být dle Canalys nasycený. Lidé povětšinou používají chytré reproduktory k pouštění hudby, zapínání a vypínání věcí v rámci domácnosti a případně k vyhledávání předpovědi počasí a dalších informací. Jde ve všech případech o věci, které jdou provést jinou cestou a nemusí být nutně složitější. Pro určitý segment lidí je ale právě takovýto způsob ulehčení zajímavý. Výraznější poptávka zařízení ovládaných hlasem může nicméně přijít v případě navýšení jejich schopností a také při masivnějším rozšíření ovládání zařízení v domě skrze smart home aplikace. Z globálního pohledu je ale stále velký potenciál k růstu prodejů chytrých reproduktů i za stávající situace. 

Zdroje: GQ, Canalys

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.