Alza.cz spouští na VŠE předmět E-commerce B2C

2. 10. 2017 | Petr Michl
Největší hráč české e-commerce se spojil s Vysokou školou ekonomickou v Praze. V rámci spolupráce s Fakultou mezinárodních vztahů spustil pro magisterský program volitelný předmět E-commerce B2C.

Na různých vysokých školách přednáší celá řada firem, ovšem kompletní vedení samostatného předmětu zaštítěného jedinou společností s odbornou garancí akademické půdy je v ČR velmi ojedinělé. Nyní se takový předmět stane realitou na Vysoké škole ekonomické, Alza.cz stojí za volitelným předmětem magisterského programu E-commerce B2C ((kód předmětu 2OP527). 

Ten má studentem poskytnou náhled do světa internetového retailu, konkrétně v oblastech obchodu, reklamy, péče o zákazníka, IT, expanze, logistiky a dalších. Z hlediska výše svých prodejů nejspěšnější hráč české e-commerce nabízí především informace z praxe, která se mění mnohonásobně rychleji než školské osnovy.

Velmi si cením spolupráce s tak významným partnerem, který studentům obohatí teoretický pohled
o cenné praktické zkušenosti, a to zejména v tak dynamicky rozvíjející se oblasti, kde praxe předbíhá teorii. Pro studenty je to zajímavé i tím, že online prostředí je pro ně přirozené a rádi se v něm pohybují. Někteří dokonce mají své vlastní e-commerce podnikatelské projekty, takže možnost něco se naučit od úspěšné firmy vítají. A vzhledem k tomu, že Alza na přednášky posílá lidi ze svého vrcholového managementu, může být pro studenty inspirující i kontakt s takovými osobnostmi,“
uvedla Ing. Alena Filipová, Ph.D. z katedry obchodního podnikání a komerčních komunikací Vysoké školy ekonomické v Praze.


Fotografie z pilotního běhu předmětu během loňského letního semestru. Zdroj: Alza.cz

Pilotní fáze tohoto projektu běžela v loňském letním semestru, absolvovalo ji přes 40 účastníků. „Tato fáze se osvědčila, zpětná vazba byla velmi pozitivní jak ze strany studentů, tak ze strany katedry i lektorů. Jednotlivé prezentace jsme doplnili o aktuální a vyžadovaná témata a v rámci podzimního semestru před posluchače předstoupíme v plné síle,“ uvedl Petr Bena, obchodní ředitel Alza.cz, který má celý projekt ve společnosti na starosti.

Cílem celého projektu je připravení studentů na velice dynamické odvětví prodeje v prostředí internetu, na jeho pravidla, specifické požadavky, předání know-how a praktických zkušeností z oblasti e-commerce nebo interakce s managementem internetového lídra na českém trhu. Studenti zjistí, co vše tato oblast obsahuje: co je vlastně e-commerce, jaké jsou její typy, co je atribuční model, jaká úskalí skýtá práce s webem, informace o skladování a expedici, co je SEO, jak spočítat ROI online marketingové kampaně, jak vyhodnotit parametry e-shopu, jak na mobilní verzi, jak vytvořit business plán. Dle Alzy přijdou i na to, zda jejich nápady v on-line prostředí mají šanci na úspěch.

Management společnosti Alza.cz složený z osmi zástupců z řad ředitelů, vedoucích a manažerů, hodnotí nejen semestrální práce, připraví také podklady pro závěrečné testy a pro státní zkoušky studentů, kteří předmět mají jako povinný v rámci vedlejší specializace Retail Business.  

Kurz je dostupný pro studenty magisterského studia všech fakult VŠE. Přednášky se konají každý čtvrtek od 16:15 (90 min) v učebně SB225 pražské VŠE. 

Štítky dokumentu: E-Commerce

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: