Airbnb rozšiřuje svou nabídku o hotely, luxusní ubytování a věrnostní program

27. 2. 2018 | Milada Zemanová
Služba Airbnb chce proniknout do mainstreamu ubytovacích služeb a ukousnout díl byznysu zprostředkovatelů jako Booking.com. S programy Airbnb Plus a Beyond by Airbnb si navíc budete moci objednat i luxusní apartmány a hotely.

Řada zemí omezuje službu Airbnb, a tak není divu, že se snaží rozšířit svou nabídku a cílit na rozsáhlejší základnu zájemců. S novými službami se stává také online cestovní agenturou s rozsáhlou nabídkou služeb.

Z počátku byla služba Airbnb vnímána jako forma levného ubytování, kdy lidé přespávali v domovech někoho jiného. Pověst nutně pouze levného „Zimmer frei” již dávno setřásla. Již delší dobu nabízí i lokální zážitky. Nyní do svého portfolia přidala i hotely, které byly dosud naopak vnímány hlavně jako konkurence. Spoluzakladatel Airbnb, Brian Chesky, nastínil kroky, které budou následovat na cestě za tím, aby se služba stala více mainstreamovou. V rámci těchto snah budou na webu zvýrazněné hotely, vznikne věrnostní program a také nabídka ubytování podle rozpočtu a požadavků cestujícího.

Nabídka pro náročnější

Nově bude k dispozici i služba Airbnb Plus cílící na ubytování ve vyšší cenové kategorii. Tyto typy ubytování budou navštíveny inspektorem, který rozhodne, zda naplňují vysoké standardy. Mezi ně patří například čerstvé a ladící ručníky, vybavení kuchyně čaji, kávou a dalšími ingrediencemi, obdobnými jako v nabídce hotelů. V současné chvíli je již předvybráno 2 tisíce ubytovacích zařízení.

Zájemci o luxus si také přijdou na své

Další novinkou je luxusní značka Beyond by Airbnb, která bude obsahovat obrovské domy, honosná sídla a střešní byty, které by byly k dispozici zájemcům již během jara.

Ačkoliv jsou hotely a ubytování nabízející snídani nenápadnou součástí Airbnb již celá léta, Chesky dal jednoznačně najevo, že nyní jsou základním pilířem jeho strategie pro vytvoření plnohodnotné cestovní agentury.

Již v blízké době budou mohou zájemci hledat v nabídce hotelů přímo na Airbnb, konkrétně v sekci Boutique. Ovšem podle oficiálního dokumentu Airbnb, který je určen pro majitele hotelů, není tato sekce k dispozici pro velké hotelové řetězce. Toto vyjádření však nepřijali všichni. Například Troy Flanagan, víceprezident American Hotel a Lodging Association (jedná se o průmyslovou skupinu, která sdružuje například Marriott International Inc. a Hyatt Hotels Corp, pozn. redakce) pro Bloomberg uvedl:

„Ať už se mluvíme o programu Plus nebo Boutique, tak nejnovější kroky společnosti Airbnb jsou dalším důkazem, že se snaží figurovat v hotelovém prostoru a zároveň se však vyhýbá regulačním podmínkám průmyslu."

Hotely mají Airbnb platit poplatek 3 až 5 % z ceny ubytování za každou rezervaci, což je podstatně méně než průměrných 17 %, které účtují například Booking a Expedia.  Airbnb tak má nakročeno k tomu, stát se silnou konkurencí zavedeným zprostředkovatelům hotelového ubytování.

Díky nově vznikajícím službám Airbnb Plus a Beyond by Airbnb si na své přijdou i náročnější cestovatelé. Navíc Airbnb skutečně může ukrojit více z peněz byznysu hotelů tím, že začíná hrát na jejich hřišti.

Zdroje: Bloomberg Technology, TechCrunch, Airbnb

Štítky dokumentu: Startup

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: