70 % Čechů má doma pro sledování televizního programu více než jedno zařízení

5. 12. 2018 | redakce
TV pořady nejsou sledovány zdaleka jen v televizi. 34 % lidí využívá k jejich sledování notebook, zhruba každý pátý si je pouští na počítači (22 %) nebo mobilním telefonu (21 %) a 13 % k těmto účelům využívá tablet.


Zdroj: sledování TV na laptopu na Shutterstock

85 % uživatelů stráví sledováním televize minimálně hodinu každý den. Vyplynulo to z výsledků průzkumu realizovaného pro značku SES ASTRA, dle něj tráví před obrazovkou 2 hodiny denně 33 % lidí, největší procento diváků (37 %) si užívá televizní program 3-4 hodiny a zbylých 13 % se dívá více než čtyři hodiny denně. Neustále se také zvyšuje množství domácností, které mají větší počet zařízení, na nichž lze televizní vysílání sledovat.

Více než jeden přijímač má celých 70 % Čechů, ještě v loňském roce jich bylo 68 %. Suverénně nejvíc vedou televizory, minimálně jeden má doma 98 % respondentů. 34 % využívá ke sledování televize notebook, zhruba každý pátý si ji pouští na počítači (22 %) nebo mobilním telefonu (21 %) a 13 % k těmto účelům využívá tablet.

Viceprezident a regionální ředitel společnosti SES Video CEE, Martin Ornass-Kubacki, upřesňuje výsledky průzkumu:

Notebook jako druhý přijímač využívají nejčastěji lidé ve věku 18–34 let, věková skupina 24–34 let oproti tomu nejvíce upřednostňuje chytré mobilní telefony. Klasickému počítači zase dávají častěji přednost muži než ženy. Přes všechny tyto změny je klasický velký televizor stále hlavním zábavným centrem pro celou rodinu.

Co se samotného televizního obsahu týče, nejméně spokojeni jsou diváci, kteří přijímají televizní signál prostřednictvím pozemního vysílání. Celé třetině z nich se jeví programová nabídka jako nezajímavá. Pro ostatní uživatele je aktuální televizní program výrazně přitažlivější, za zajímavý jej označilo více než 80 % respondentů jak z řad uživatelů kabelové televize, tak ze skupin diváků IPTV či satelitního vysílání.

Satelitních operátorů se týkala i jedna z dalších otázek výzkumu. V tuzemsku se nejvíce do povědomí televizních uživatelů zapsaly satelity ASTRA, které jako svou odpověď uvedlo 49 % z celkového počtu respondentů, což je zároveň 59 % těch, kteří sami satelitní signál přijímají. „Na skutečnosti, že ASTRA je známá téměř mezi polovinou tuzemských televizních uživatelů, má významný podíl také Skylink, který je největší satelitní platformou u nás. Do 72 % českých domácností jej totiž dodává právě prostřednictvím družic ASTRA,“ uzavírá Martin Ornass-Kubacki.

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.