7 nejvtipnějších reklam roku 2017

9. 1. 2018 | Petr Michl
Jestli se u tohoto článku nepobavíte, máte v sobě méně smyslu pro humor než nerudná snobka, co nesnese inbusový klíč.



Před Vánoci jsme vám přinesli náš výběr nejlepších reklam loňského roku. Nyní přidáváme další rekapitulaci, tentokrát reklam, jejichž tvůrci měli silný smysl pro humor. Čeká vás pořádný tanec, snobská semetrika, thajští policajti, zuřiví mimozemští ještěři a samozřejmě také létající pštrosi a pštrosáčata. 

Samsung – Ostrich

Země: USA
Agentura: Leo Burnett Chicago

2017 se měl zapsat jako rok virtuální reality. To se jistě nenaplnilo, ale reklama od Samsungu zabodovala ve velkém a pobavila miliony lidí. Zároveň se pštrosem létajícím s písní Rocket Man od Eltona Johna v pozadí ukázala, k čemu je vlastně virtuální realita dobrá. Dokáže zprostředkovat zážitky, které by vám jinak byly zapovězeny. #DoWhatYouCan’t

 

Volkswagen – Alien

Země: Velká Británie
Agentura: adam&eveDDB

Ukazovat v reklamě samé benefity umí každý, přiznat ovšem, že mohou mít i svá negativa chce kuráž. A také krvelačného mimozemšťana. Platí to minimálně ve spotu Volkswagenu, který informuje o tom, že otevírání kufru na fotobuňku pohybem pod zadním nárazníkem nemusí skončit dobře. Konkrétně v situaci, kdy pohyb neobstarává noha majitele auta, ale ocas emzáka hledajícího kořist.

 

IKEA – Allen Key

Země: Španělsko
Agentura: McCann Spain

IKEA bojuje nejen v Česku s pověstí levného nábytku pro studenty a mladé rodiny zařizující si poprvé bydlení. Reklama švédského řetězce se s tímto vyrovnává příběhem snobky, která narazila ve svém honosném sídle na inbusový klíč charakteristický pro „stavebnice“ z IKEA a vydává se nasupeně hledat toho, kdo takový šunt přitáhl do domu. S někým takovým se skutečně ztotožnit nechcete. Jen se jí vysmějete a nebudete chtít být jako ona.

  

The National Lottery – Let’s Be Blunt: Please Not Them

Země: Velká Británie
Agentura: Abbott Mead Vickers BBDO

Reklamu na britskou The National Loterry zde uvádíme díky jejímu vítězství na Epica Awards v kategorii Recreation & Leisure, jinak je totiž dokonce již z roku 2016. Nic to nemění na tom, že je nesmírně silná. Zvládá totiž královskou kombinaci: k smrti vystrašit a zároveň pobavit. Určitě jsme proto, aby si lidé plnili sny. Jamese Blunta bychom ale jako vítěze národní loterie viděli neradi. A vy také ne. Jeho plán na vylepšení zrcadel by je totiž jednou provždy zničil. #PleaseNotHim

 

ŠKODA Taiwan – Handsome Dancer

Země: Taiwan
Klient: ŠKODA Taiwan

Ano, chválíme reklamu na další vůz z koncernu VW. Nemůžeme si pomoci, ale reklama na škodovku zveřejněná před 4 týdny si to za svou podivnost zaslouží. Pesimista by řekl, že je to pěkná hovadina. Optimista by zavrtěl rameny a vyzdvihl by, že je to pořádný tanec.

 

Reklama se stala virální a v tuto chvíli má přes 3 miliony zhlédnutí. Účinkují v ní James Manzello a Matt Pavic stojící za duem a YouTube kanálem Handsome Dancer. Ti v reklamě použitý song i taneční styl proslavili písní Coincidence už v roce 2015. Ve škodovkách jim to ale s příměsí asijské ulítlosti jde dle nás ještě o něco lépe.

 

Verena Sure – Capture

Země: Thajsko
Agentura: Universal McCann, Bangkok

Neodbytný policista, který vás chce bezdůvodně zatknout, je zlým snem každého řidiče. V Thajsku se tato situace objevuje velmi často a nyní navíc slouží jako předloha pro originální propagaci produktu.

Téměř čtyřminutové video s podivnou zápletkou zobrazuje stereotypy thajských policistů, u kterých je prý zcela standardní, že vás úplně bezdůvodně zastaví. K této situaci dojde i v uvedené reklamě, než vám však prozradíme víc, podívejte se na ni sami. Dokážete uhodnout, jaký produkt propaguje? Zkuste to, reklama nezískala na Cannes Lions Zlatého lva v kategorii Film bezdůvodně.

 

Mahindra pick-up truck – Heavy

Země: Jihoafrická republika
Agentura: Joe Public, Johannesburg

A na závěr si dáme poněkud těžký materiál. „Heavy“ totiž nemusí být jen náklad pick-upu Mahindra, ale také některé životní situace. Na této slovní hříčce je postavená i vychytralá reklama z Jihoafrické republiky znázorňující situaci, kdy se chlápek probudí po třech letech z kómatu a nestačí se divit, jak se mezitím srovnaly vztahy mezi jeho nejbližšími. 

Čestná zmínka

Jen těsně mimo nejlepší sedmičku se umístil spot organizace EKO-KOM podporující správný systém sběru a recyklace obalových odpadů sérií bizarních scének se záměnou povolání. Nás baví nejvíce reklama pojmenovaná „V podpatcích v odpadcích".
 

Podívejte se ale také na další spoty vytvořené Havas Prague. Ten pojmenovaný „Se skalpelem za pultem" zvítězil v kategorii Veřejný zájem - životní prostředí na významné mezinárodní oborové soutěži. Vše najdete v článku Život nedává smysl. Česká reklama zvítězila na Epica Awards.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama
Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.