Action Man, Skeletor a Sindy. Reklamní spoty pro MoneySuperMarket oživují osmdesátá léta

24. 9. 2018 | Matěj Kameník
Pocit nostalgie může mít na zákazníky velký vliv. Britská reklamní agentura Mother se proto rozhodla vystavět kampaň pro místní srovnávač cen, MoneySuperMarket, na přenesení zákazníků do 80. let a oživení hrdinů z jejich dětství.

Hlavním cílem MoneySuperMarketu je pomoci jeho uživatelům ušetřit na základě srovnání cen ve všech možných odvětvích. Nové uživatele se snaží zaujmout kampaní, na které spolupracují s reklamní agenturou Mother. Již dříve se rozhodli vsadit na pocit nostalgie a přiblížit se cílovému publiku tak, že ho přenesou zpět do 80. let a oživí jejich dětské hrdiny.

Velká část cílové skupiny je tvořena právě lidmi ve věku 35 až 50 let, u kterých je předpoklad, že srovnávač cen jim přijde zajímavý a užitečný. V jejich spotech můžete potkat Action Mana, He-mana, Skeletora a v posledním spotu také britskou rivalku Barbie, Sindy.

Všichni hrdinové nových reklamních videí mají jedno společné. Ušetřili spoustu peněz díky MoneySuperMarketu a cítí se „epicky“. Pojďme se na některé spoty podívat blíže.

V loňském roce dosáhlo velkého úspěchu video, ve kterém se He-Man a Skeletor objevili ve scéně snažící se napodobit nejslavnější scénu z Hřísného tance. Kampaň mezi lidmi vzbudila pozitivní ohlasy a podpořila tvůrce v pokračování využívání nostalgických momentů k navázání spojení s potencionálními uživateli.  

Hlavními hvězdami tohotu spotu jsou dávní rivalové Skeletor a He-Man, které v 80. letech přivedl k životu Mattel. Skeletor, který použil server MoneySuperMarket a ušetřil spoustu peněz se nyní cítí „epicky“ a vše nasvědčuje tomu, že se vydává udeřit He-Manovi poslední ránu. Vše se obrací když začne hrát skladba „Time of my life“ a Skeletor s He-Manem si padnou do náručí. Už se také cítíte nostalgicky?

Hrdinou dalšího spotu je Action Man, který ušetřil díky MoneySuperMarketu, cítí se „epicky“ a odhazuje své zbraně, aby si na oslavu vystřihl pár tanečních kreací.

V nejnovějším spotu se objevuje britská rivalka Barbie, Sindy. Sindy ušetřila díky MoneySuperMarketu a protože, jak už víte, se cítí „epicky“ chce utéct se svou kamarádkou z předměstí, kde všichni žijí poklidným životem. Sráží spolu poštovní schránku a vydávají se na útěk ve stylu „Thelma & Louise“.  

Poslední ze spotů, s hlavní hrdinkou Sindy nesklidil pouze pozitivní ohlasy, ale vzedmul také vlny kritiky. Někteří po velkém úspěchu se scénou z Hříšného tance očekávali více a namítali, že spot nedosahoval předchozích kvalit a mohl být lepší. Další vlna kritiky se na hlavy tvůrců snesla díky odlehčení tématu sebevraždy na samém konci spotu.

Po zhlédnutí všech spotů se nám nabízí pěkný vhled do komunikační strategie a budování značky. MoneySuperMarket spolu s agenturou Mother vsadili na efekt nostalgie a vytvářejí tak pocit, že spolu se svými uživateli vzpomínají na „staré dobré časy“. Nostalgie zkrátka stále funguje a spoty spolu s akčními hrdiny sklízí úspěchy.

Zdroje: lacriaturacreativa.com, adweek.com, agenciatelling.com


Kam dál?

Superhrdinové evidentně vykazují nadlidské schopnosti i v marketingu. Nedávno Batman převzal kontrolu nad britskou Channel 4 a vylákal televizní diváky do kina na svůj nový biják.

Sdílejte tento článek:
Podobné články:
Tento web používá soubory cookie k poskytování služeb, personalizaci reklam a k analýze návštěvnosti. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.