Absolut vodka přináší všem kapku lásky v nové limitované edici

2. 11. 2018 | Kristýna Vozková
Inkoust extrahovaný z nenávistných vzkazů po celém světě přetvořila Absolut vodka v limitovanou edici lahví, šířící lásku v 16 jazycích.

Do Valentýna je ještě daleko, Absolut vodka už ale šíří svou kapku lásky prostřednictvím nové limitované edice s poetickým názvem Drop of Love. Lahev je k dispozici v modro-růžovém nebo modro-zeleném provedení a slovo „láska”se na ní objevuje v celkem 16 jazycích. 

Ačkoliv se to při prvním pohledu na duhové barvy kampaně nezdá, inspirací pro tvorbu edice byla nenávist. Konkrétně pak inkoust použitý při šíření nenávisti, strachu, homofobie, rasismu nebo sexismu

Tým Absolut procestoval tři kontinenty, nashromáždil co nejvíce nenávistných vzkazů a extrahoval z nich veškerý inkoust. Ten byl následně přetvořen a využit k barevnému poselství šířícímu zcela opačnou emoci – lásku. Pokud vás myšlenka oslovila nebo jste zkrátka jenom dostali chuť dát si nejen kapku, ale rovnou celou lahev destilované lásky, můžete ji zakoupit ve vybraných barech po celé ČR nebo na stránkách www.prestigeselection.cz.

Drop of Love navazuje na kampaň Absolut Tolerance, která v Čechách probíhala do od 12. 10. do 1.11. 2018. Ta se pokoušela povzbudit společnost k toleranci a soudržnosti v rámci pěti oblastí – rovnoprávnosti mužů a žen, LGBT, svobody vyznání, etnické příslušnosti a migrace. V rámci kampaně bylo rozmístěno v Praze, Brně a Plzni 5 unikátních barevných dveří, navržených českým designérem Pavlem Fuksou. Každý, kdo jimi prošel, tak vyjádřil svou toleranci a podporu.

Sám návrhář se ke svému návrhu vyjádřil následovně: „Zejména v posledních měsících a letech přestala mít tolerance v české společnosti svoje místo a byla nahrazena cynismem, bezohledností a frustrací. Kampaň se netváří spasitelsky, rád bych, aby kolemjdoucí dokázala aspoň na moment zastavit a tuto frustraci zmírnit.“ 

Šíření lásky a tolerance je zajisté chvályhodným gestem, byť pochází od prodejce alkoholických nápojů. Na druhou stranu se však značce nedá upřít, že i požití jejích lihových nápojů může při dobrém mentálním rozpoložení konzumenta k cílům kampaně výrazně přispět. 

Kam dál?

Sjednotit názory občanů celého státu rozhodně není jednoduché. Absolut vodka se o to dříve pokusila a dosáhla pravého opaku. Více se dočtete v článku Absolut vodka chtěla sjednotit Slovensko, místo toho čelí útokům rasistů.

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: