Vizuální vyhledávání produktů míří na Instagram
Facebook přidává do Instagramu vizuální vyhledávání, které je funkčně stejné jako Pinterest Lens a Google Lens. Vizuální vyhledávání umožňuje uživatelům skenovat položky ze skutečného světa. Tedy líbí se vám na někom šaty. Vyfotíte je, a umělá inteligence vám najde podobné v online obchodech, respektive v Shops na Instagramu. Tuto funkci lze použít i pro jakoukoli nahranou fotografii nebo video k vyhledání podobných výpisů produktů.
Mark Zuckerberg k této funkci uvedl:
„Nakupování začíná vizuálním objevováním.To znamená, že vidíte něco, co vám připadá hezké. Pak třeba chcete vidět další produkty, které jsou podobné, nebo chcete zjistit, jak ten produkt získat. A to je typ problému, se kterým může umělá inteligence pomoci."
Zatímco je funkce už nějakou dobu k dispozici u konkurence, Facebook by ji mohl posunout na vyšší úroveň. V měřítku Facebooku to bude znamenat, že mnohem více lidí bude nyní moci používat vizuální vyhledávání, a to by se mohlo rychle přeměnit na obvyklé nákupní chování pro spoustu dalších lidí. Facebook v současné době tuto možnost na Instagramu testuje.
Augmentovanou realitu v reklamách uvidíte častěji
Kromě toho Facebook také celosvětově zpřístupňuje reklamy s produktovými značkami a zároveň testuje dynamické reklamy využívající augmentovanou realitu (AR) a rozšiřuje partnerství pro vyzkoušení AR. Lidskou řečí: více značek vám již v reklamě nabídne vyzkoušení rtěnky nebo slunečních brýlí přímo na vašem obličeji.
To vše dohromady bude mít velký vliv na rozvoj Facebooku v oblasti e-commerce. Jak si stále více lidí zvyká na vyhledávání a nakupování přímo z daných platforem, lze očekávat, že tato snaha bude nabírat na síle a změní způsob, jakým lidé jednotlivé aplikace používají.
Zdroje: Social Media Today, Techcrunch