Uvede ChatGPT funkce, které by mohly všechno změnit? Možná byste se jich měli i bát

27. 6. 2023 | Petr Michl
Jsou na obzoru funkce „Workspaces“,„My Profile“ a „My Files“. ChatGPT půjde lépe profilovat pro znalost oboru, značky nebo osoby, aby se stal skutečným firemním pomocníkem a mozkem. Stejně může napomoci s interaktivitou „firemní Wiki“. Přes všechny skvělé výhledy ale dlí nad touto představou velký bezpečnostní mrak.


Zdroj: OpenAI. Repro Marketing Journal

Relevantní zdroj přinesl na Redditu zprávu o nových funkcích ChatGPT. Ty mají ChatGPT umožnit znát vás a vaši osobnost či značku nebo projekt tak, aby pro vás byl tento nástroj výrazně užitečnější. Zdrojem je údajný insider z OpenAI s nickem ChatGPTinsider, který již dříve odhadl spojení ChatGPT s Bingem nebo na den přesně uvedení ChatGPT Plus. Stojí tak za to věnovat jeho prognózám pozornost

Jednou z vlastností ChatGPT je to, že každá nová konverzace je pro něj skutečně nanovo. ChatGPT 3.5 i placená verze ChatGPT Plus mají pro každou konverzaci limit pro počet znaků (cca 1500 vs. 6000 slov), kdy drží v paměti, co si s vámi říkali. U prémiové verze se to rovná de facto rozsahu diplomové práce, u varianty zdarma ale stačí pár desítek minut k tomu, abyste se začali točit v kruzích a došli k pocitu, že váš konverzační partner má zatmění mysli nebo se cítí poněkud dezorientovaný.

To by mohly změnit údajně připravované funkce „Workspaces“, „My Profile“ a „My Files“. První nabízí možnost vytvoření pracovního prostoru dedikovaného nějaké činnosti. ChatGPT může být třeba váš stálý učitel cizího jazyka nebo nejmilovanější člen brainstormingové pracovní skupiny, v níž mu prompty nedáváte sám, ale spolu s vašimi kolegy.  

My Profile“ a „My Files“  by měly napomoci tomu, že si ChatGPT bude pamatovat, kdo jste. Bude znát váš pracovní kontext a obvyklé úkoly. Součástí úniku je i screen vylepšeného menu ChatGPT se zmíněnými funkcemi.

 Zdroj: ChatGPTinsider

Tomu může výrazně napomoci funkce „My files“. Zjevnou  aplikací může být to, že mu dáte výchozí soubor, s kterým má pracovat: třeba Word soubor s analýzou, kterou pro vás ChatGPT zesumarizuje a sepíše hlavní závěry, které z ní vychází.

Ještě větší využití ale může přinést použití dokumentů k vykolíkování prostoru, v němž vám pak má ChatGPT pomoci. Představte si, že jste marketér, který nemusí zas a znovu přibližovat ChatGPT „tone of voice“ vaší značky. Dokonce ho můžete poučit s pomocí do’s and dont’s vzniklých na základě vašich předchozích interakcí. Můžete ho nakrmit velkou dávkou souborů, které lépe definují vás nebo vaše pracovní cíle. Nebo například set vědomostí, co potřebujete držet v paměti, když pracujete na konkrétním úkolu.  Může teoreticky znát veškerou vaši historii z příspěvků v sociálních médiích… třeba pak bude moct pokračovat s udržováním osobní značky značně automatizovaně za vás.  

Řada společností má složité „firemní Wiki“ s vědomostmi seřazenými obvykle v „adresářové struktuře“ v nástrojích, jako jsou Google Drive nebo Notion. Přístup skrze ChatGPT může udělat proces onboardingu i kontinuálního kariérního učení více intuitivní.

Možných aplikací je nespočet, všechny ale napomáhají důvěře v to, že ChatGPT půjde lépe profilovat pro znalost oboru, značky nebo osoby natolik, aby tento nástroj mohl být řádově užitečnější než doposud.

A pak je tu i rub této blyštivé mince…

Hackeři datově vytěžili až 100 tisíc účtů ChatGPT 

Dosud zprostředkované informace byly na základě „leaku“ o přicházejících funkcích. Ty se dějí často s vědomím či dokonce pomocí společnosti, která konkrétní nástroj či platformu vlastní. Open AI si ale rozhodně nedá za rámeček informaci, kterou přinesla Group-IB. Tato společnost zaměřená na kyberbezpečnost a tvorbu s ní souvisejících řešení říká, že bylo prolomeno více než 100 000 účtů ChatGPT, které se posléze objevily k prodeji na různých tržištích dark webu. Nejvíce postižené byly účty z Indie (více než 12 000), těsně následované těmi z Pákistánu, Brazílie, Vietnamu, Egypta, USA, Francie, Maroka, Indonésie a Bangladéše.

Mnoho bezpečnostních expertů říká, že je lepší do ChatGPT raději žádné citlivé informace nedávat. Na druhou stranu, většina z firemních citlivých dokumentů leží na standardně zabezpečených úložištích od společností jako Google, Microsoft nebo Dropbox — netvařme se tedy, že i velmi citlivá data jsou nyní u většiny firem dokonale chráněná. Sáhněte si pak sami do svědomí,  jak moc je zabezpečený například váš primární e-mail na telefonu.

Tak jako tak je jasné, že právě obavy z bezpečnosti mohou být hlavní překážkou v tom, aby se ChatGPT stal jakýmsi korporátním mozkem pro mnoho firem, zejména pro ty větší s opatrným právním oddělením.

Každopádně se těšte na nové schopnosti ChatGPT a mezitím revidujte, nakolik máte silné heslo u vašeho účtu. Víte, že jde i u něj nastavit dvoufaktorová autentifikace? Zde najdete návod, jak na to


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: