Nejvíce nezákonné pivo světa upozorňuje na nepochopitelné diskriminační zákony

15. 3. 2024 | Petr Michl
Má ve znaku vulvu a při jeho výrobě bylo porušeno velké množství zákonů — těch, co utlačují ženy. Pivo Muschicraft bylo vyrobeno jenom ženami a upozorňuje na nerovnosti, které jsou stále kodifikované v právním rámci mnoha zemí.

Můžou skutečně ženy dělat vše, co muži? Je to těžko uvěřitelné, ale zákony, které to zakazují, existují ve zhruba třetině států světa. Upozorňuje na to i pivo Muschicraft, které přišlo s novou, v mnohém globální edicí, 8. března u příležitosti Mezinárodního dne žen.

Na výrobě piva se podílely ženy z Ruska, Uruguaye, Itálie, Srí Lanky, Madagaskaru, USA a dalších zemí. Záměrné zapojení žen do každého kroku výroby a distribuce vedlo k tomu, že pivo porušovalo zákony zemí jejich původu: od výroby alkoholu (nelegální v Libanonu) a čištění provozních strojů (nelegální v Uruguayi a dalších 9 zemích) až po nošení těžkých sudů (nelegální v Rusku a dalších 22 zemích). Následující video vám podstatu dalších mnoha — někdy dost neuvěřitelných — protizákonných jednání vysvětlí ještě více.

Tato pivní edice je dokonce spojena s knihou The Most Illegal Beer (v překladu „Nejvíce nezákonné pivo“), která pojednává o jeho vzniku i nerovnostech, kterým ženy stále čelí.

„S knihou The Most Illegal Beer si Muschicraft klade za cíl upozornit na zastaralé sexistické zákony skryté v právních systémech po celém světě a vyzvat k rychlejšímu pokroku směrem k rovnosti žen a mužů," říká v tiskové zprávě Sophie Tschannett, zakladatelka feministické značky řemeslného piva Muschicraft.

Muschicraft vznikl ve Vídni před dvěma lety. Slovo „Muschi“ v jeho názvu je pak slangové označení ženského pohlavního orgánu v němčině. Jeho vizuální znázornění je ostatně také logem značky viditelným na každé lahvi.  

Proč tam musí být? Dle vyjádření zakladatelky pro německý časopis Stern je penisů všude plno, vulva je proti tomu tabuizovaná a vyvolává kontroverzi, provokuje, vytváří témata k diskuzi, a to se hodí v marketingu, i když chcete, aby váš produkt podněcoval společnost k zamyšlení se nad určitými tématy.

„Naše pivo vzniklo jako odvážná provokace proti patriarchálnímu světu. V tomto světě je měřítkem muž: pivo je nápoj pro muže; pravidla píší muži. Chceme se tomu postavit. Změny vždy začínají od rozhovorů. Mým záměrem je dát tímto pivem lidem téma ke konverzaci — měli by mluvit o rovnosti pohlaví a o tom, jak jí můžeme dosáhnout," dodává Tschanett.

Kampani Muschicraft k Mezinárodnímu dni žen se to daří. Objednat si pivo, knihu nebo zjistit, do jakých hospod můžete zajít, zjistíte na mostillegalbeer.com.

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: