Marketéři Barbie obarvili svět na růžovo. Jaké značky s nimi spolupracují?

26. 7. 2023 | Aneta Birnerová
Barbie má za sebou první promítací víkend a trhá rekordy. A to v mnohém díky všudypřítomnému marketingu a partnerům chrlícím růžové Barbie produkty. Dali byste si růžový burger od Burger Kingu, ubytovali se ve skutečném Barbie domě přes Airbnb, nebo si raději zahráli na růžovém xBoxu?

Úvodní scéna na motivy 2001: Space Odyssey nám okamžitě dává najevo, že se máme připravit na trochu jiný zážitek. Na plátnech kin se pomalu objevuje obří Barbiepodpořená obřím marketingovým rozpočtem.

Warner Bros výši marketingového rozpočtu zatím odmítá zveřejnit. Podle odhadů konkurenčních studií se jedná o raketovou částku převyšující 150 milionů dolarů (přibližně 3 miliardy korun). To ale Warner Bros odmítá s tím, že velká část kampaní nebyla podpořena tolik finančně, jako spíš ohromným zájmem fanoušků.

I kdyby ovšem suma odpovídala, studio ji má po prvním promítacím víkendu pravděpodobně skoro „doma.“ Barbie vydělala 165 milionů dolarů pouze v Severní Americe. Dalších 337 milionů dolarů obratu ji přinesla globální návštěvnost kin. Barbie už nyní obsadila čtvrtou příčku na seznamu nejvýdělečnějších filmů v historii po prvním víkendu v kinech. 

Barbie probudila kulturní Zeitgeist. A právě o to marketérům šlo od samého začátku, když si výše zmíněnou parodickou scénu na Space odyssey zvolili do prvního „ochutnávkového“ traileru. Ten měl diváky ujistit, že nepůjde jen o další letní nostalgii. Barbie přichází z budoucnosti, aby nám předala své poslání o zdravé genderové dynamice: 

První trailer polechtal naši zvědavost již před sedmi měsíci. Tou dobou byl marketing podporující budoucí úspěch filmu už v plném proudu. 

Marketéři z Warner Bros začali opatrně. Teprve když zachytili zákaznický hlad po blonďaté krásce a žízeň značek po spolupráci, přezuli se z křišťálových střevíčků do pohodlných Birkenstocků a dali se do práce. První opatrné krůčky po špičkách popsal pro online magazín Variety prezident globálního marketingu pro Warner Bros, Josh Goldstine:

„První vzrušující okamžik se odehrál na Cinema Conu v roce 2022. Vystavili jsme jediný obrázek Barbie v její korvetě v Barbielandu. Byl to jeden z těch momentů, který si začal žít vlastním životem. Asi o měsíc později se natáčelo v Santa Monice a my jsme věděli, že si lidé budou moci na ulici vyfotit Margot a Ryana v jejich pestrobarevných Dayglow oblečcích na pláži. Začali jsme pozorovat, jak tento materiál probouzí kulturu.“

První filmový plakát, který spustil povyk na Cinema Conu 2022. | Zdorj: Warner Bros

V následujících měsících marketéři obarvili takřka celý svět na růžovo. Jejich aktivita nezůstala bez povšimnutí uživatelů na Twitteru, kteří i spatření vzácného růžového žraloka připisovali na konto Barbie:

 

Někdo vyfotil růžový západ slunce a poděkoval za práci marketingového oddělení Warner Bros. Přišlo mi to docela vtipné,“ komentuje Josh Goldstine reakce veřejnosti.

Růžová barva byla stěžejní symbol a také v podstatě vše, co marketéři potřebovali k úspěchu. Na Linkedinu se například nejvíce mluvilo o odvážných jednobarevných billboardech, na kterých není nic jiného, než datum premiéry. 

Záhy po začátku Barbie vlny se začaly objevoval první spolupráce se značkami. Ty největší a nejzajímavější vám nyní představíme.

Barbie Malibu snový dům | Airbnb

Zdroj: Airbnb

Zarezervujte si noc v Barbie domečku ve slunném Malibu přes Airbnb. Kromě všudypřítomného plážového luxusu však ani tady neutečete hlubšímu sociálnímu kontextu. Dámy si totiž v každé místnosti mohou zkusit být samy sebou trochu jinak – jednou ve skafandru kosmonautky, podruhé třeba v nefalšované dílně jako truhlářky nebo architektky.

Ještě nevíte, kde strávit letní dovolenou? Mrkněte se níže na propagaci snového domu od Airbnb.

Růžový burger | Burger King Brazil

Zdroj: Burger King

V polovině července se těsně před premiérou přihlásil o slovo také brazilský Burger King. Řetězec fastfoodů tento počin na svém webu uvádí následovně:

„Ahoj, Burgře! Ahoj Barbie! Ahoj Burgře! Růžový burger z nabídky BK Barbie Combo je v nadýchané brioškové bulce, s vysokým a šťavnatým masem, plátkem dobře rozpuštěného sýra s příchutí čedaru, neuvěřitelnou kouřovou růžovou omáčkou a křupavou slaninou nakrájenou na kostičky.”

Právě tematická omáčka se ale na Twitteru stala terčem kritiky. Podle uživatelů totiž vypadala příliš toxicky. Tentokrát ovšem nešlo o ohrožení sociálního cítění. Uživatelé měli strach o své chuťové buňky. Objevovali se dokonce komentáře osočující Burger King z využití pepto bismolu.

Pokud se vy růžové nebojíte, můžete v Brazílii Barbie burger ochutnat v menu společně s Kenovými hranolkami a Barbie donutovým shakem.

xBox | Snová konzole

Co dělají Barbie a Ken ve volném čase? Nebudeme vás napínat. Hrají hry! Nové konzole od xBoxu nabízejí tematické vyměnitelné kryty, které jsou inspirovány ikonickými oblečky, které se objevily ve filmu. 

Zdroj: xBox

Barbie tajný klient | Progressive Insurance

Kdo je nový super tajný klient pojišťovací společnosti Progressive Insurance? „Já vám napovím, další dům má v Malibu,“ chlubí se kolegům v reklamě jeden z pojišťovacích agentů.

Jaké další super tajné narážky použil? To se dozvíte ve spotu níže:

Rady jak randit | Bumble

Zdroj: Bumble

Od 12.7. do 26. 7. můžete na seznamovací aplikaci Bumble randit s Barbie nebo Kenem. Svajpněte doprava a tyto postavičky s vámi budou sdílet tipy, jak v randění upřednostnit laskavost. 

Také vám dají na výběr z milých komplimentů, které můžete použít. Například:

  • „OMG, tvoje fotky z cest vypadají úžasně. Kdyby sis mohl/a postavit dům svých snů kdekoli, kde by to bylo?“ 
  • „Tvoje první fotka je fakt zábavná – vypadá to, že jsi prožil/a ten nejlepší den na světě!“ 
  • „Ráda vidím, že máme stejné zájmové odznaky! Jelikož máme oba rádi komedie, co říkáš na to, že bychom se společně podívali na film Barbie?“ 

V neposlední řadě musíme zmínit také spolupráce se značkami z oblasti tzv. rychlé módy (fast fashion) jako je Gap a nebo Forever 21. Hlavním tématem těchto kolekcí je vlna růžové inkluze.

Zdroj: Gap

Když můžete minimalizovat svůj brand na barvu nebo barevný gradient a lidé vás přesto bezpečně poznají, máte obvykle vyhráno. Své o tom ví například Milka nebo Instagram. Nám tedy nezbývá než Barbie gratulovat. S velkým marketingovým rozpočtem nyní přichází i velký úspěch.

Zdroje: VarietyFast Company, Insider

 

Kam dál?

Mnoho značek oslovilo Warner Bros, aby si pro sebe mohly přivlastnit kousek slávy. Co se ale stane, když někdo loupe populární perníček „na tajňačku“? o tom, jak Foodora vstoupila do křížku se zákonem  se dozvíte v jednom z našich předešlých článků.

 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: