'Halloween skončil, probuďte se zombie,' apeluje řetězec kaváren Tim Hortons

13. 11. 2023 | Petr Michl
Pohled na některé tváře po ránu připomíná scénu z hororu. A právě takové exempláře „ranních zombíků“ dal Tim Hortons na své outdoor reklamy. „Halloween skončil. Probuďte se zombie,“ křičí a nabízí jim kávu.

Pracovní život nás nutí vstávat v hodiny, které velké části populace nevyhovují. Bez velké nadsázky pak vypadají po ránu jako zombie.  Zívají na celou ulici, napůl spí na zastávkách veřejné dopravy, v autobusech a tramvajích mají nepřítomný pohled a při delších cestách ve vlaku nebo v metru je spánek tu a tam přemůže, přičemž jim nezřídka kapou od úst sliny. Kanadský kavárenský řetězec Tim Hortons se rozhodl využít tohoto faktu, a zmíněné nebožáky obsadil do své reklamní kampaně.

A to tak, že vyslal do ulic oceňovaného fotografa Alea Burseta s cílem, aby jich co nejvíce vyfotil. Tyto malátné postavy se pak staly hvězdami outdoorové kampaně. Právě jejich snímky jsou využity (předpokládáme, že s jejich rozespalým písemným souhlasem) na CLV panelech a billboardech ve městech v Kanadě, kde má Tim Hortons kavárny. A to se vzkazem:

„HALLOWEEN’S OVER. WAKE UP, ZOMBIES.“

 

Tedy: „Halloween skončil. Probuďte se zombie.“ Marketingová ředitelka Tim Hortons k tomu v tiskové zprávě uvádí:

„S (kampaní) No More Zombies se snažíme navodit tu unavenou, zombie atmosféru, kterou cítíme nejen ráno po Halloweenu, ale každý den bez kávy Tims… Halloween je skvělý, ale chodit jako zombie po celý rok? To není žádná legrace. Je čas na Tims."

Velký počet značek využívá Svátek všech svatých k rozpustilému marketingu s hororovými prvky. V Tim Hortons ho i po jeho skončení berou jako odrazový můstek k zobrazení takřka hororových scén, kterých můžete být svědky každé ráno. Navíc k tomu dává nabídku kávy, jež může počet účastníků přehlídky zombíků v ulicích přeci jenom trochu snížit.

Kampaň vzniklá v dílně agentury GUT Toronto zachycuje vhled z každodenního života a spojuje ho s nabídkou Tim Hortons jako pomocníka z ne zrovna lichotivé situace. Jde o chytrý marketing od bystrých mozků. V jejích kancelářích by tak skuteční zombie něco kvalitního k snědku jistě našli.

Zdroje: Tim Hortons, AOTW


Kam dál? 

Armáda nevyspalých, vzteklé tacos a dítě posedlé B2B marketingem. To jsou náměty hororových kampaní značek, které o letošním Halloweenu skutečně zazářily. Pojďte se bát a bavit.

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: