Greenpeace uvádí na trh první osvěžovač do auta s vůní spáleného lesa

5. 9. 2023 | Petr Michl
Tento osvěžovač do auta má podobu typického „stromečku“. Nevoní ovšem mízou borovice, ale tzv. „vůní svědomí“, která je cítit po spáleném lese. Greenpeace tím upozorňuje na katastrofální stav odlesňování v Argentině kvůli požárům. 95 % z nich je přitom založeno člověkem.

Lesní požáry byly toto léto opět velkým tématem. Na americkém kontinentu se netýkaly zdaleka jen Kanady. Jižní Amerika jich také zažila více, a mezi výrazně postižené státy patřila i Argentina. Aktuální kampaň neziskové organizace Greenpeace upozorňuje na tento problém a jeho souvislost s činností člověka obzvláště kreativním způsobem.

Ve spolupráci s agenturou The Juju vytvořila tzv. „vůni svědomí (v originále „el aroma de la conciencia“, pozn. red.). Je jí nasáklý osvěžovač vzduchu v podobě klasického stromečku, co si věší řidiči za zrcátko. Svědomí v tomto případě „voní“ po spáleném lese. Jedná se přitom o odkaz na původ požárů, které Argentinu sužují. Tisková zpráva k tomu říká:

„Za posledních pět let lesní požáry zničily 35 000 hektarů andsko-patagonských lesů. 95 % lesních požárů způsobuje člověk. Více než polovina odlesňování je nelegální, ale odpovědné osoby nejsou nijak potrestány."

Odlesňování způsobuje mizení druhů, změnu klimatu, záplavy, sucha, desertifikaci, nemoci, vystěhování původních obyvatel a rolníků, ztrátu potravin, dřeva a léků. Dle Greenpeace jsou hlavními příčinami posun zemědělské hranice (pro dobytek a sójové boby, které se z velké části vyvážejí do Asie a Evropy) a lesní požáry.

S kampaní je spojen i spot od agentury The Juju. V něm vzplane propracovaný model tamních lesů o rozměrech 3x2 metry vyrobený z udržitelných materiálů.

Greenpeace ke kampani doplňuje:

„Stromeček Piniito je výrobek, který by neměl existovat, protože odráží závažný problém: kvůli lesním požárům umírá mnoho zvířat. Tímto audiovizuálním dílem chceme zvýšit povědomí obyvatelstva a zanechat poselství, které je výzvou pro nás všechny."

U katastrofických událostí je pro organizace typu Greenpeace těžké najít formu upozornění na problém, která zaujme a lidé ji nebudou ignorovat. Ač by showreel zpravodajských záběrů na požáry z posledních měsíců jistě více než dobře ilustroval vážnost situace, lidé by se od jeho sledování pravděpodobně odvrátili. U této formy tomu tak nutně není. Navíc osvěžující stromeček s vůní spáleného lesa je silnou připomínkou „změněných časů“.

Kampaň má konkrétní cíl. Tím je zvýšit povědomí o potřebě zákona o lesích, který by předcházel lesním požárům, lépe trestal jejich případné lidské původce a zaručoval zachování ekosystémů. K podpoře této iniciativy se mohou lidé přihlásit na webu votaporlosbosques.org.

 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: