Chcete používat Seznam.cz a nechcete s ním sdílet svá data? Nově bude tato volba zpoplatněná

25. 3. 2024 | Petr Michl
V následujících týdnech Seznam.cz zpoplatní odmítnutí zobrazování cílené reklamy. Jasně tím vymezuje, že uživatelé musí za jeho služby platit buď daty, nebo penězi.

 

Seznam.cz  už dnes umožňuje lidem, kteří si nepřejí sdílet svá data na internetu, možnost odmítnout v sekci Aktivita na Seznamu využívání cookies za účelem cílení reklamy, personalizace obsahu nebo geolokace. Odmítnutí zobrazování cílené reklamy však v dohledné době zpoplatní měsíční částkou 79 Kč.

„Služby Seznamu jsou pro naše uživatele dlouhodobě zdarma. Jejich vývoj, kvalitu a neustálý rozvoj platí každý, kdo je používá, zobrazováním reklamy a svými daty, konkrétně cílenou reklamou. Naprosto však respektujeme uživatele, kteří o tento typ cílené inzerce na našich službách nemají zájem a aktivně vyjadřují nesouhlas se zpracováním dat. Abychom však nadále mohli pokračovat v tom, co děláme, nabízíme variantu využívání našich služeb bez cílené reklamy za poplatek 79 korun měsíčně,“ vysvětluje Jiří Udatný, ředitel divize Identity a uživatelského profilu, a dodává, že díky tomu budou mít uživatelé služby Seznamu sice bez relevantní inzerce, ale nadále si budou moct zvolit možnost přizpůsobení obsahu. Svůj výběr mohou kdykoliv změnit jednoduše pomocí odkazu „Nastavení personalizace“, který najdou v patičce všech webů Seznamu nebo ve svém profilu.

Nový platební model s názvem Seznam bez cílené reklamy se začne od tohoto týdne teprve testovat na několika desítkách tisíc uživatelů. V následujících týdnech pak Seznam.cz předpokládá postupné nasazení jeho nabídky pro všechny uživatele. Už teď je nicméně jasné, že se nejedná o finální produkt. „Tím by měla být varianta zobrazení Seznamu bez display reklamy,“ prozrazuje Jiří Udatný, kdy si uživatel bude moct zaplatit za weby Seznamu kompletně bez reklamy, a dodává:

„Řada médií dnes poskytuje svůj obsah pouze za paywallem, aby se vůbec uživila. V zahraničí je volba mezi platbou daty nebo penězi relativně běžná, stačí se podívat například do Německa, Rakouska či na globální platformy. V České republice se z vydavatelů do zpoplatnění pustil například server Reflex.cz, takže Seznam nepřichází s ničím, co by už český trh neznal."

S tím, že paywall má čím dál více webů, má sice pravdu. Zároveň je skutečností, že čeští uživatelé nejsou ve srovnání i například se Slovenskem zvyklí za obsah platit. Zejména pak za psaný text a zpravodajský obsah, který defaultní nabídce médií na Seznam.cz dominuje. Nabídka poplatku za nesdílení dat dává přitom většinovému uživateli ještě menší výhody. Využití placené verze bez cílené reklamy tak nepředpokládáme ani na úrovni vyšších jednotek procent uživatelů Seznam.cz. 

Štítky dokumentu: E-Commerce

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: