Značka New Balance vyjádřila podporu Donaldu Trumpovi. Lidé pálí její tenisky

11. 11. 2016 | P
Lidé publikují v sociálních médiích videa s upalováním tenisek New Balance aneb Může se značka postavit za jeden politický názor nebo přímo za Donalda Trumpa? Může, ale následky nebudou pěkné.



Jedna z vyvolených značek milovníků módních tenisek, New Balance, má problém. A to dokonce takový, že někteří lidé publikují v sociálních médiích videa toho, jak její boty pálí. Je to reakce na náznak podpory Donaldu Trumpovi jako prezidentovi USA.

Jako důvod k deklaratornímu ničení stačilo to, že ve středu Matt LeBretton, který zastává u výrobce sportovního vybavení pozici VP of public affairs, vyjádřil svůj pocit, že věci půjdou nyní (po zvolení Donalda Trumpa prezidentem) správným směrem. V něčem se mu je přitom těžké divit. Společnost sídlící v Bostonu je poslední velkou ryze americkou společností vyrábějící na území USA sportovní boty. Jedním z předvolebních slibů Donadla Trumpa přitom bylo zavést dovozní cla na zboží z Číny a jiných zemi a také odstoupit od smlouvy o volném obchodu se státy ležícími kolem Tichomoří (TPP). Jinými slovy by se zdražil import sportovní obuvi z Asie, kde se ji vyrábí celosvětově nejvíce.

Le Bretton kritizoval dříve i Obamovu administrativu v článku Boston Globe, v němž obvinil Pentagon z toho, že se snaží vycouvat z dohody, která měla armádu vybavit právě botami New Balance. Spolkli jsme tedy pilulku jedu v podobě TPP, abychom měli šanci ucházet se o tyto kontrakty. Byli jsme ujištěni ministerstvem obrany o vstřícném přístupu, když budeme podporovat nebo zůstaneme neutrální ohledně TPP. Šance, že ministerstvo obrany nakoupí boty vyrobené v USA, je s Obamou jako prezidentem mizivá," uvedl tehdy.

Mnoho odpůrců Trumpa nicméně pozitivní sentiment k lokálnímu výrobci necítí. V sociálních médiích se tak objevila řada videí a fotografií, v nichž se škvaří guma, síťovina a především logo New Balance. Lidé také boty hází z oken nebo do koše.

Projevy této občanské nespokojenosti byly dokumentovány zejména portálem Sole Collector. New Balance mu poté poskytlo toto vyjádření:

Jako jediná společnost, která stále vyrábí sportovní obuv ve Spojených státech, má New Balance unikátní perspektivu na obchod a obchodní politiku v tom ohledu, že chceme vyrábět v USA více bot, ne méně. New Balance aktivně podporovalo před volbami obchodní pozice zaměřené na vytváření míst v americké výrobě u Hillary Clintonové, Bernieho  Sanderse a Donalda Trumpa. Nyní v tom pokračujeme."

Racionálním pohledem se není postoji New Balance vlastně čemu divit. Celé toto plamenné cvičení je  především ukázkou toho, že postavit se jako značka za jednu politickou stranu či názor, se nemůže vyplatit. Obzvláště pak v době, kdy je národ — a tedy i vaši zákazníci — rozdělen na dva nesmiřitelné tábory.

Zdroje: Newsweek, Sole Collector, The Wall Street Journal


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: