Walmart: Práce je krásná, i když jste jiný

20. 3. 2014 | Irena Šovčíková
Reklama už nemusí být nutně plná dokonalých lidí. Walmart ve svém novém spotu boří tabu a ukazuje příběh mladého postíženého muže, který pracuje v jedné z amerických továren.

Seznamte se s Patrickem. Patrick je zaměstnanec Walmartu. Neudělal nic převratného, "jen" překonal svoje mentální a fyzické omezení, postavil se na vlastní nohy a říká, že práce je krásná. Inspirativní krátký spot Walmartu posouvá hranice reklamy a ukazuje příběh postíženého chlapce.

Walmart, řetězec supermarketů v Americe, nepatří zrovna mezi firmy, u kterých by vás jako první napadlo, že jsou inspirativní. Jejich poslední reklama, která vznikla ve spolupráci s agenturou Saatchi&Saatchi, ale do této kategorie rozhodně patří. Spot slouží jako součást propagace závazku prodávat zboží vyrobené v Americe. Není to ale jen patriotismus, který zapříčinil, že má toto video za necelý týden přes 1 300 000 zhlédnutí. Je to hlavně silný příběh o nikdy se nevzdávajícím chlapci.

Patrick má odmalička řadu mentálních i fyzických postížení. Celý život byl jiný a musel se potýkat s řadou omezení i předsudků. Chodil do speciální školy, nemohl být součástí normálního basketbalového týmu. Proč? Protože není úplně normální. On ale vždy chtěl, aby se s ním jednalo tak jako s každým jiným. Chtěl být nezávislý, tak se naučil řídit a našel si práci v Little Tikes, ze kterého Walmart odebírá zboží. Vždy hledal jakoukoliv možnou cestu, jak dosáhnout toho, co chtěl. A nakonec se mu to podařilo. Sám ve videu říká : Říkali, že mám poruchu učení. Asi mají pravdu, protože jsem se nikdy nenaučil, jak se vzdát." I přesto, že je Patrickův život, stejně jako každého z nás, plný problémů a boje, každé ráno vstane a překoná cokoliv, co mu osud postaví do cesty. To je přístup, který potřebujeme my všichni, přesto ho často postrádáme. I se zdravotním omezením to ale jde.

Skvělý příběh z Wallmartu ale není první, který v rámci masové komunikace představuje postíženého člověka. Standart zobrazování zdravých a dokonalých lidí nedávno prolomila nezisková organizace Pro Infirmis, která využila jako předlohu pro figuríny tělesně postížené.

Více o kampani si můžete přečíst v článku Boření tabu: Tělesně postižení jako vzor pro figuríny ve výlohách.

Zdroj: AdWeek

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: