Tréninková dřina a holení: Gillette hlásí, že krása není perfektní

29. 7. 2016 | Petr Michl
Olympijské medaile nejsou zadarmo. Gillette nenatočil obyčejnou reklamu, je epickou poctou tréninkové dřině výjimečných sportovců.

 

Gillette se rozhodl vzdát před začátkem Letních olympijských her v Riu hold výjimečným sportovcům. Činí tak tříminutovým filmem plným rychlých střihů a emotivních záběrů.

Dílo vytvořené agenturou Grey New York se snaží ohromit svou epičností. Účinkují v něm ambasadoři značky z řad sportovců  Neymar Jr. (Brazílie, fotbal), Ashton Eaton (USA, desetiboj), Ning Zetao (Čína, volný způsob) a Andy Tennant (Velká Británie, okruhová cyklistika). Perfect Isn’t Pretty  poodhaluje zákulisí vyčerpávající cesty za úspěchem. Nechybí tak záběry z tréninku, které jsou pochopitelně vypjaté. Běhá se v dešti, cyklisti se sráží a létají ve vzduchu a atleti se ponořují do kádě s ledem, aby snížili svou svalovou únavu. Nad Neymarem v ponuré šatně dokonce praskají zářivky.


„Myslím, že pro mnoho lidí je velmi obtížné představit si ono odhodlání, které musí každý atlet mít, aby ve svém sportu vynikl,“ říká ke spotu  Neymar Jr. „Jsme zavázáni k tomu, abychom během tréninku ve snaze dosáhnout našeho cíle, jímž je cesta na olympiádu, neustále zdokonalovali své schopnosti. A je skvělé, že Gillette chce na tuto stránku cesty za olympijským ohněm poukázat – nikoliv na lesk a pozlátko, ale na to, co nás doopravdy vyzdvihne na špičku sportovního světa. Je mi ctí být součástí něčeho, co ukazuje skutečné pozadí příprav na Letní olympijské hry.“

Reklamu zdobí hudební podkres, který byl složen přímo pro ni. Hvězdná zpěvačka Sia k ní nazpívala píseň Unstoppable, jež má ambice stát se neoficiální hymnou této olympiády. S dynamikou spotu ovšem v pozitivním slova smyslu zamává rapper Pusha T, který spustí zhruba v jeho polovině.  

Perfect Isn’t Pretty je profesionální prací nejvyšší úrovně. Skvělé záběry se střídají v rychlých střizích, konstantou je snad jen ranní holení unavených tváří sportovců. Řemeslná zručnost tvůrců i nákladnost videa je patrná na první pohled i poslech. Z našeho pohledu má Gillete smůlu pouze v tom, že nedosahuje kvalit tematicky podobné reklamy The Game Before The Game o předzápasových rituálech sportovců, u nichž asistují sluchátka Beats by Dre. Mimochodem Neymar v ní účinkuje také.

 

Tip redakce:

Pokud bychom si ovšem měli vybrat jeden spot, který vzdává hold odhodlání a tréninkové dřině sportovce, byla by to pocta Michaelovi Phelpsovi od Under Armour.



Podívejte se na ní v článku Reklama týdne: Under Armour — Rule Yourself | Michael Phelps.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: