Seznamka Tinder pomáhá najít nový domov psům z útulku. I oni potřebují lásku

7. 8. 2014 | Petr Michl
Na online seznamce můžete najít nejen lásku lidskou, ale i psí. Platí to alespoň pro aplikaci Tinder, kde bylo lidem nabídnuto na 2700 chlupáčů.

Na online seznamce můžete najít nejen lásku lidskou, ale i psí. Platí to alespoň pro aplikaci Tinder, kde byla lidem nabídnuta adopce chlupáčů z útulku.

Aplikace Tinder je jednou z nejpopulárnějších seznamek dneška. Plně totiž vyhovuje dnešním uživatelů sociálních sítí, kteří chtějí mít všechno rychle a doručené až pod nos. Aplikace skenuje váš profil na Facebooku, dle zájmů, společných přátel a lokality bydliště vám pak nabídne fotografii protějšku, který by se vám mohl líbit. Pokud nastane shoda na obou stranách, dá jim to aplikace vědět a vygeneruje možnost chatu pro další poznávání. Když ovšem nedojde k vzájemnému „líbí se mi", strana bez zájmu se o ničem nedozví. Jde zkrátka o seznamování s minimem trapných momentů.

V nabídce „těch, co by se vám mohli líbit" se začali objevovat psi z newyorkského útulku Social Tees Animal Rescue. Propagaci jeho svěřenců totiž dostali za úkol stážisti lokální pobočky agentury BBH a jeden z týmů si zvolil jako působiště Tinder. To bylo možné díky tomu, že Facebook dovoluje profily domácích mazlíčků. Stačilo tak vytvořit spousty psích profilů a přihlásit je na Tinder. Lidé chodí na Tinder proto, aby našli lásku, nové vztahy a kamarádství... Tito psi to můžou nabídnout," obhajoval pro portál AdWeek morální integritu kampaně jeden ze zmíněných stážistů, Alexis Mood. A něco na tom skutečně je.



Přesto někteří uživatelé stejný názor nesdíleli a stěžovali si na Twitteru, že jim na Tinderu vyskakují mimo vnadných žen i psi žádající adopci. Navíc lajknutí psa ještě neznamená jeho skutečné vyzvednutí z útulku. Minimálně však kampaň přinesla spoustu mediální pozornosti k útulku a také k jeho psům. V jejím průběhu bylo vytvořeno na 2700 psích shod. I proto se nám akce zamlouvá a doufáme, že vzkaz „It's a Match" dojde svého naplnění, alespoň v několika případech i ve skutečnosti.

Ještě více se nám ale líbí digitální kampaň organizace Dallas Pets Alive ze začátku tohoto roku. Ta byla zaměřená na Instagram a jeho uživatele milující selfie. Nese název „muttbombing", což je jakási varianta na „photobombing" – označení toho, když vám někdo vleze do záběru a totálně změní kompozici a význam zamýšlené fotografie. „Mutt" pak znamená podvraťák či kříženec. V rámci kampaně byly vybrány některé selfie fotografie, na které bylo zareagováno jejich úpravou ve Photoshopu s přidáním konkrétního voříška, který vtipně žádal o nový domov.


Například fotografii výše s elegantně vyhlížející dámou s účtem @asvz14 naboural malý chlupáč Royce: „#OMG, @asvz14, mám obojek, který skvěle sedí k těm úžasným náušnicím. Měli bychom si vyjít. Jako napořád. Jsem Royce a „muttbombinguji" tě, protože potřebuji domov. Sleduj mě na muttbombing.com, aby ses dozvěděla více o tom, jak adoptovat psy, jako jsem já."

Pro zhlédnutí dalších příkladů muttbombingu si přečtěte článek Jak najít psům z útulku domov? Oslovením selfie maniaků na Instagramu.

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: