Rozhovor s Michalem Křížem: Digitální marketing s chutí

9. 5. 2012 | Petr Michl
Managing Partner agentury Dark Side a ředitel Asociace.biz nám prozradil podrobnosti blížícího se seriálu minikonferencí La Degustation Online.

Vyzpovídali jsme Michala Kříže, někdejšího zakladatele jedné z prvních českých online agentur, První multimediální, nyní muže na pozici Managing Partner v agentuře Dark Side a především ředitele Asociace dodavatelů internetových řešení. Ta již od příštího úterý 15.5. spouští seriál konferencí La Degustation Online. Zeptali jsme se ho, co vlastně LDO nabízí.

Asociace.Biz je známá především pořádáním soutěže Internet Effectivness Awards, která oceňuje ty nejúčinnější digitální projekty na českém trhu. Nyní začínáte se seriálem konferencí La Degustation Online. Čím se bude zabývat a kdo by měli být jeho návštěvníci?

Seriál netradičních diskusních večerů La Degustation Online vznikl jako další edukativní nástroj Asociace.BIZ. Asociace má za úkol vzdělávat trh a rozvíjet obory, kde její členové podnikají. Čím kompetentnější jsou klienti, tím snazší je s nimi vytvářet a rozvíjet zajímavé projekty. Chceme jít vlastní cestou, ukazovat, diskutovat, bavit se. To také determinuje potenciální zájemce o tento seriál. Měli by to být především lidé z oblasti zadavatelů digitálních projektů, lidé s otevřenou myslí, kteří se nebojí zkoušet nové věci a přemýšlet „jinak“. Pokoušíme se vytvořit platformu, která posune vnímání digitálních médií směrem od spíše okrajových mezi ty hlavní a nejdůležitější.

Nabídka oborových konferencí a školení je v ČR poměrně velká, okruh opravdových odborníků na online prostředí je ovšem relativně omezený. Co budete dělat jinak, abyste se odlišili a zmíněné odborníky lépe informačně „vytěžili“?

Jiný je především formát. Většina konferencí je celodenních, takže spousta vytížených manažerů si nedokáže najít dost času. Pak je tam spousta lidí, kteří si celý den vyřizují maily nebo brouzdají na internetu, zkrátka se tam zašijí, místo aby šli do práce. Naše akce budou večer, takže předpokládáme, že na ně budou chodit lidé, kteří mají o obor nebo aktuální téma skutečně zájem. Na začátku bude jedna nebo dvě velmi krátké prezentace (15-20 minut), které téma otevřou, pak doplňující otázky a diskuse mezi předem vybranými účastníky. Tento úvod by měl vytvořit prostor pro zapojení návštěvníků. Jde nám o neformální, zcela uvolněnou atmosféru, ke které patří také ochutnávání zajímavých jídel a vín. Očekávám, že to budou příjemné, zábavné a inspirativní večery pro všechny.

Nechat otázky na publiku s sebou nese nebezpečí, že se nebude schopné pořádně zeptat, nebo se diskuze bude nést v duchu potvrzování myšlenek pronašečů dlouhých monologů. Jak moc tedy bude diskuze řízená? Budete mít stabilního moderátora pro celou sérii, nebo bude mít každý díl jiného?

Každá taková diskuse musí být řízená, jinak z toho bude chaos nebo trapné mlčení. Ještě jsme se nerozhodli, jestli budeme mít stabilního moderátora, nebo se na tomto horkém postu bude střídat více lidí podle toho, jaké téma daný večer ponese. Pro první díl máme moderátora ze všech nejpovolanějšího, Tomáše Jindříška z agentury Dark Side.

Příslib ochutnávek dobrého jídla přináší i otázku, kde se bude La Degustation Online odehrávat?

Našli jsme málo známé, ale o to zajímavější a krásnější prostory v Element klubu na Andělu. Myslím, že návštěvníci budou mile překvapeni jak designem těchto podzemních prostor, tak kvalitou kuchyně. Pro první díl LDO máme připraveno degustační menu indické kuchyně, pro další díly budeme vybírat z jiných částí světa. Každá minikonference bude mít vlastní degustační menu, to je myslím také unikátní vlastnost. Aktuální menu si potenciální zájemci mohou prohlédnout na webu La Degustation Online.

První díl začíná už v úterý 15.5. Co bude jeho obsahem?

Jmenuje se „Jak obhájit stále nákladnější digitální projekty u svého šéfa“. Je tedy určen pro digitální a marketingové manažery, kteří by chtěli soustředit větší úsilí a vynaložit vyšší částky z rozpočtů do on-line oblasti. Máme tam skutečná esa z klientské strany, např. Jardu Haže z Jan Becher Pernod Ricard group, což je dlouhodobě hodně aktivní firma v on-line světě, Davida Martináska, matadora mediální sféry, který aktuálně pracuje na globálních projektech Škoda auto, nebo Petra Kleinera z ČSOB pojišťovny. Agenturní svět je zastoupen Robertem Haasem ze Symbia nebo Michalem Popelářem z Wundermanu, oba jsou internetoví matadoři s obrovskými zkušenostmi a množstvím vyhraných cen (např. legendární kampaň Zlaté ručičky). A někde mezi tím je mocný Google, který bude zastupovat Ivana Giardi se svými letitými zkušenostmi ze zahraničí.

Kolik dílů bude seriál mini konferencí mít a jaká budou další témata?

Do konce roku ještě sedm dílů, i když stále váháme, jestli budeme LDO pořádat i v měsíci, kdy budeme mít všichni plnou hlavu našeho vlajkového projektu Internet Effectiveness Awards. Pokud bude LDO lidi bavit a budou na něj chodit, budeme jistě pokračovat i příští rok. Témat je dost a nová stále přibývají tak, jak rychle se mění digitální svět. Z těch, co budou následovat, bych zmínil např. „Segmentace zákazníků v online prostředí“, „Virální marketing a gamifikace“ nebo „Webová analytika“.

Networking a dobré podmínky pro něj by měly být jednou z výhod La Degustation Online. Napomůžete networkingu nějak specielně? Kartičky s těžko čitelnými jmény často nestačí.

Dobrá otázka a musím se přiznat, že toto jsme ještě nedořešili. Určitě by bylo dobré tomu nějak napomoci a zamyslíme se nad tím, jak to nejlépe podpořit. Já mám na to ten názor, že je to jako vždycky o lidech. Když se s někým chcete seznámit, protože vás zaujal, tak za ním prostě jdete a řeknete mu to, aspoň já to tak dělám a už mi to přineslo mnoho přátel i užitku v podnikání. Ale pro ty stydlivější zkusíme něco vymyslet, prokliky na profily v sociálních sítích vložené účastníky při registraci by mohla být cesta.

Bude možné pořídit si i permanentku? Pokud ano, za jakých podmínek?

Ano, je to možné a dokonce je přenosná. Můžete tedy pořídit jednu do firmy a vysílat zaměstnance podle relevantních témat. Permanentka do konce roku stojí 1800 Kč, což je myslím velmi zajímavá cena ve srovnání s konkurencí. Je to tak nastavené proto, že Asociace nemusí generovat zisk.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: