Chlapi, co nežijí v posilovně, nemůžou být sexy? Značka spodního prádla Aerie si pod sebou sama podřezala větev

8. 4. 2016 | Petr Michl
PR fail od Aerie je lekcí o tom, že brand má být za každou cenu konzistentní. A platí to i na Apríla.



V posledních letech jsme svědky mnoha kampaní, které jsou takzvaně body positive". Nejen neziskové organizace upozorňující na problém, ale i některé značky oblečení začínají používat modelky, které nemají míry 90-60-90. Patří mezi ně i značka spodního prádla Aerie. Její nová kampaň na mužské prádlo představila 4 typy mužů, přičemž všichni si jsou jisti sami sebou a cítí se ve své kůži pohodlně. Týden po spuštění na 1. dubna prohlásila Aerie, že kampaň the real you is sexy" je vtip. Ano, šlo o recept na PR katastrofu.

Aby byla nelogičnost tohoto kroku skutečně patrná, je si potřeba uvědomit, jak se chová Aerie u kolekcí ženského spodního prádla. Při jeho propagaci používá i plnoštíhlé modelky a její politikou je, že neretušuje jizvy, modřiny ani pihy. Největší tvář Aerie je pak modelka Iskra Lawrence.

Tato strategie se jí vyplácí a ekonomicky se jí nebývale daří. Od přijetí nového reálnějšího přístupu k fotografiím se zvedly prodeje této podznačky brandu American Eagle o 9 %. Business Insider označil Aerie jako nečekaného rivala značky The Victoria's Secret, která je naopak znám propagací skrze ty nejatraktivnější modelky světa. Jejich záběry navíc i tak procházejí úpravou ve Photoshopu, s jehož pomocí jsou vytvarovány často až do nadpřirozené krásy.

Když byla uvedena mužská kampaň the real you is sexy" zdálo se to tak zcela přirozené. Nejeden zarostlý čtyřicátník, který vídá sixpack nejčastěji v tekuté pivní podobě, si možná i hlasitě oddechl: Už bylo na čase!" S kampaní jsou spojené 4 spoty představující 4 muže. Devon je hubený a nikterak vysoký a stejně je jeho partnerkou výše zmíněná plus size modelka Iskra Lawrence.

Chlupáč Doug si klidně doma zacvičí jógu a nevadí mu, že mu při některých cvicích leze přes gumu u trenek nějaká kůže navíc.



Kelvin evidentně v mládí cvičil a je to znát. Upřímně je ale také patrné, že na svalech má nyní i nějaké to kilo tuku navíc. Nevadí, stejně své tělo miluje a klidně si zablbne se selfie tyčí, i když ve věku teenagerů jsou pravděpodobně už jeho děti.

Matt nám sdělí, že mu nevadí, když ho nebudou retušovat. Smysl spotu s vysekaným modelem úplně nechápeme. Na druhou stranu i tak vypadají některá mužská těla a nemá smysl dělat, že je takováto úrovně fyzické kondice nedosažitelná.

Reakce na kampaň byly v naprosté převaze nadšené. Níže si můžete přečíst některé z komentářů pod výše uvedenými videi na YouTube.


Stejně jako byla strategie Aerie úspěšná u ženského spodního prádla, zdálo se, že to funguje i naopak. Mnoho mužů si nyní mohlo navléct trenky své oblíbené značky, postavit se před zrcadlo a říct: I'am an Aerie man," a přitom věřit tomu, že by se to skutečně mohlo stát. Od vypuštění kampaně uplynul týden a najednou od Aerie zaznělo poselství ve smyslu: Apríl, celá kampaň the real you is sexy" je jen takový aprílový žertík. Neberte ji vážně." A někde v podtextu pak bylo slyšet: U našich příštích kampaní se budeme držet svalovců, jako je Matt. Omlouváme se, že jste se museli na Devona, Douga a Kelvina koukat."  Minimálně to tak tedy vyhodnotilo mnoho lidí, kterým tento aprílový žertík nepřišel ani trochu vtipný. Níže můžete spatřit některé z rozčílených reakcí.



Naštvání ze strany mužů je logické. Proč by mělo být pro vás v pořádku oslovovat těla plnoštíhlých ženských a pak se tvářit, že je chlupatý chlap něco nepřijatelného. Kde je spravedlnost?" zeptal se jistě nejeden z nich. Při snaze o objektivní pohled je navíc potřeba zdůraznit, že některé modelky spojené s body positive" kampaněmi jsou již někde za hranicí mírné obezity a zkrátka nevypadají zdravě. To se ovšem nedá říct o mužských představitelích the real you is sexy". S výjimkou super fit Matta reprezentují běžné muže, kteří mohou klidně aktivně sportovat.

I s ohledem na to působí gesto American Eagle s darováním 25 tisíc dolarů organizaci bojující proti obezitě poměrně lacině, stejně jako tulivá fotografie aprílového modela Devona s tváří ženské řady prádla Aerie, Iskrou Lawrence. Také vyjádření, že nebudou retušovat tetování, pihy či modřiny mužských modelů, pak ve změti negativních reakcí poměrně zapadlo.

Značka Aerie totiž udělala krok, který byl v souladu s jejím směřováním, a po týdnu řekla, že se vlastně jednalo o fór. Proč si ho neodpustila ani po všech pozitivních reakcích od fanoušků je záhadou. Brand by měl být především konzistentní, v tomto případě se ale jedná o částečné popření směru, jenž přinesl značce značnou popularitu a zisky u ženské řady. Ač nám je hyperkorektnost dnešní společnosti v mnoha ohledech protivná. V tomto případě se jde snadno ztotožnit s nespokojenými hlasy, které zbrojí proti tomu, aby se "body positive" hnutí týkalo jen žen. Nejlepší, co by mohlo v tuto chvíli Aerie udělat, je za pár měsíců přijít s novou kampaní, v níž budou figurovat právě nyní pro ni příliš průměrní Devon, Doug a Kelvin.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: