7 nejzajímavějších PR stuntů roku 2016

12. 1. 2017 | Jakub Hort, Petr Michl
Mezi nejpovedenějšími PR stunty loňského roku najdete mini balení prostředku na mytí nádobí, jetpack místo golfového vozíku i bahenní masku pro Jeepy.

Nejen na železnici, dějí se věci. Věci se dějí všude okolo nás a, jak dokazují níže vybrané PR stunty, některé kousky jsou opravdu povedené!


Bikini v Samaře

Porota soutěže Sexistické prasátečko by akci čerpací stanice Olvi z ruského města Samara nepochválila, mohla by však ocenit alespoň její genderovou otevřenost. Výzvu „přijeďte na čerpací stanici v bikinách, a tankujete zdarma“ totiž využili ženy i muži. Celá akce trvala jen 3 hodiny a mimo řady fotografií z ní vzniklo i video, které se stalo virální. Která jiná benzinka to má? 

 

Poslední smajlík

Duben byl měsícem proti rozptýleným řidičům, který připomínala mimo mnoha PSA kampaní automobilek i speciální socha v centru Miami. „Poslední smajlík“ byl vytvořen z vraků aut a upozorňoval řidiče, jak je nebezpečné při řízení psát zprávy nebo telefonovat. Pod tento stunt se podepsala agentura Alma.

Umělecké dílo bylo spojené s podobně vypadají emoji. Během tří dnů jí vedle hashtagu #SprintDrive Safe vidělo na 1,7 milionu lidí. 


Bahenní maska pro příliš zhýčkaný Jeep

Jeep si chce ve své komunikaci zanechat část svého původu armádního auta do každé situace. Dokázala to i kampaň spočívající v propagaci bahenní masky pro ty Jeepy, které operují primárně v městském provozu.  Nanést jde na kapotu, ale i na pochromované spoilery a pochopitelně i na přední masku s mříží, která je pro vozy Jeep tak typická. 


Golfový jetpack

K velkolepé oslavě návratu golfu pod olympijské kruhy přispěla firma Oakley a golfista Bubba Watson. Vytvořili revoluční golfový vozík, který nejezdí nudně po trávě, ale létá. Je to totiž jetpack.


Balení s 1 kapkou

Značka prostředku na mytí nádobí Pril dlouhodobě tvrdí, že jen jedna kapka dokáže zničit i tu nejzažranější špínu. Dnes už tento benefit používá více značek, Pril se ale rozhodl jít o krok dál. Uvedl limitovanou edici „jednokapkových“ balení, jejichž objem činí pouze 5 ml. Agentura TBWA/RAAD  z Dubaje k launchi nového balení vytvořila následující spot.

Instagramoví manželé

Za krásnými fotkami na Instagramu je skrytý těžký život mužů, „instagramových manželů“. Ti stojí za svými drahými polovičkami, ale bohužel i za obrazovkou telefonu a tisknou tlačítko na focení do té doby, dokud nebude jejich vyvolená spokojena. „Jsem vlastně jen lidská selfie tyč,“ konstatoval jeden z aktérů. Instagramoví manželé byli k dispozici v New Yorku na Fashion Weeku díky aplikaci TaskRabbit. 

Adblock this!

Síla venkovní reklamy je stále cítit. Obzvlášť u takto povedených reklam. V Dánsku o tom přesvědčil autobus MHD, který na sobě nesl jasný vzkaz: „Adblock This!“ Agentura Stroer Out-of-home Media propagovala tímto sloganem efektivnost jí nabízené venkovní reklamy, kterou nelze žádnou aplikací nebo programem vypnout. Nikdo nezastaví autobus v cestě ke sdílení marketingových sdělení.

 

Štítky dokumentu: Formy PR Virální marketing

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: