Veletrhy a umění

11. 12. 2008 | Pavlatová Eva
Propojení byznisu a umění v rámci veletrhu v podání Konica Minolta Business Solutions Czech spol. s. r. o.

Přední výrobce a dodavatel komplexních tiskových řešení společnost Konica Minolta Business Solutions Czech spol. s. r. o. se rozhodla propojit svět byznysu a umění a vše prezentovat v rámci veletrhu. Japonská společnost se sídlem v Tokiu je jedním z nejvýznamnějších světových výrobců a dodavatelů komplexních tiskových řešení, zabývající se optimalizací, prodejem či pronájmem tiskové a kopírovací techniky a poskytováním servisních služeb. Na loňském mezinárodním veletrhu obalového, papírenského a tiskařského průmyslu EmbaxPrint 2007 v Brně představila nový marketingový koncept s názvem BizArt.

Svět byznysu a svět umění

BizArt v sobě spojuje dva světy. A dělat dobrý byznys je stejné umění, jako vyrábět dokonalé digitální produkční stroje. Projekt by měl podporovat uměleckou tvorbu, a především mladé umělce, jimž umožní prezentaci na předváděcích akcích pro potenciální zákazníky společnosti, na nichž Konica Minolta předvádí nové stroje a technologie. Ať už formou vernisáží, kde se objeví vizuální umělecká díla, v katalogu společnosti, na webových stránkách nebo na specializovaných veletrzích. Do budoucna plánuje uspořádat výstavy a soutěže mladých umělců, kde se bude objevovat téma „produkční tisk“.
V rámci projektu představila společnost také tři produkční systémy BizHub PRO C550, C6500e a 1050e, který získal ocenění Zlatý EmbaxPrint 2007.

Výhody veletrhů

Představit firmu a její nový projekt v rámci specializovaných veletrhů přináší mnohé výhody. Výrobce se představuje jak odborné, tak laické veřejnosti a jedná se o ideální komunikační kanál směrem k zákazníkovi. Na rozdíl od internetu, kde hledající najde pouze to, co hledá nebo očekává, je veletrh příležitostí ukázat a sdělit mu všechno, co by měl vidět a vědět. Tedy i produkty, tisková řešení a informace, které by neočekával a proto by je sám nevyhledával.
Mnoho návštěvníků veletrhů očekává co největší názornost prezentací, interaktivitě a profesionálně, takže vedle prezentace produktů je důležitým cílem představit nabídku komplexních tiskových řešení, možnost sestavit tiskové řešení „na míru“ a v praxi.
Vzhledem ke strategii společnosti, kterou je expanze na trhu digitálního produkčního tisku, pro ni mají velký význam především veletrhy Drupa v německém Düsseldorfu nebo brněnský EmbaxPrint.
Veletrh tisku a publikace Drupa má více než padesátiletou tradici, je největším polygrafickým veletrhem na světě a opakuje se každé čtyři roky. Aktuální ročník se koná letos od 29. května do 11. června. Minulého ročníku se zúčastnilo téměř čtyři sta tisíc převážně odborných návštěvníků. Tuzemský veletrh EmbaxPrint se koná se jednou za dva roky a v příštím roce to bude popětadvacáté. Vloni napočítali organizátoři necelých šestnáct tisíc návštěvníků ze 46 zemí.
Na veletrzích mohou zákazníci srovnávat produkce konkurenčních firem a důležitý je i osobní kontakt zákazníka a společnost, protože si obě strany zprostředkovávají informace, ke kterým by se jiným způsobem nedostaly.

Prezentace novinek

Na návštěvníky se Konica Minolta vždy pečlivě připravuje – dbá na podobu stánku i na způsob prezentace.
Ve spolupráci s PR agenturou Focus Agency s.r.o. byly na veletrhu v Brně prezentovány nové produkční stroje netradičním způsobem – brožurou, která představila vždy konkrétního umělce, čímž agentura s klienta zároveň prezentovala projekt BizArt. Při tiskové konferenci, kterou pořádala v rámci představení projektu, byly poskytnuty mimo jiné informace o uvedení BizArt na trh, o záměrech firmy v rámci produkčního tisku a o strojích C 550 a C 6500e. Po tiskové konferenci, která se odvíjela ve stylu Biz v tiskovém středisku Brněnských veletrhů a výstav, následovaly předváděcí akce tiskových strojů v rámci partnerských stánků a osvěžení nealko koktejly na stánku Konica Minolta v pojetí Art.
Stánek, jenž se připravuje pro veletrh Drupa, bude mít dvě patra a bude sahat do výšky šesti metrů. Jeho dominantou bude modrý válec představující logo společnosti, ve kterém návštěvníci najdou kavárnu a místnosti pro obchodní jednání. Podoba výstavního stánku plně odráží obecnou filosofii společnosti – ukázat, že Konica Minolta patří ke světové špičce na poli digitálního produkčního tisku. Očekávaná denní návštěvnost činí 1000 až 1500 návštěvníků, kterým se bude věnovat celkem šedesátičlenný tým. V osmi zónách najdou návštěvníci Mezi nimi i produkty, které se na trh dostanou třeba až za rok i později. O tyto novinky bývá také obvykle největší zájem, a to nejen mezi odborníky a žurnalisty, ale hlavně mezi laickými návštěvníky.

Budoucnost projektu BizArt

Spolupráce s mladými malíři, výtvarníky a grafiky slibuje společnosti Konica Minolta mnoho příležitostí. Lze předpokládat, že většina mladých umělců v grafickém oboru setrvá a založí si vlastní studia, která vybaví tiskovou technikou a službami právě této společnosti. Konica Minolta chce rovněž touto marketingovou koncepcí dosáhnout lepší profilace, díky které by se stala srozumitelnější pro ty, kteří se primárně o techniku nezajímají.
 

 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: