Propagace fotbalu spolu s pitným režimem

11. 12. 2008 | Pavlatová Eva
Jak prodat spojení mezi Coca-Colou a sportem.

Společnost Coca-Cola byla vždy ve svých aktivitách nablízku sportu a je spjata s celou řadou zahraničních i domácích sportovních událostí. Dokonce není snad jiná společnost na světě, která by byla po tak dlouhou dobu a tak těsně spojena s Olympijskými hrami. Školní fotbalový turnaj Coca-Cola Školský pohár odstartoval v roce 2000 s cílem zapojit do soutěže mladé chlapce i dívky z celé republiky.

Pod záštitou Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky se tehdy zrodil zajímavý projekt, který si mezi školami a veřejností získal velkou oblibu. Fotbalový turnaj organizovaný na území celé naší republiky je určen pro žáky a žákyně II. stupně základních škol a prvních až čtvrtých ročníků víceletých gymnázií. Mohou se do něj přihlásit všechna školní družstva s výjimkou škol se sportovními třídami zaměřenými na fotbal, čímž je zajištěna vyrovnanost účastnících se družstev.
Turnaj se hraje na standardních fotbalových hřištích podle pravidel fotbalového svazu a na objektivitu soutěže dohlížejí delegovaní rozhodčí z ČMFS. Tím, že se nejedná o jednorázový turnaj, ale soutěž je dlouhodobá, tak účastníci procházejí podle rozlosování několika základními herními koly. Již v první fázi turnaje nastupuje každý školní tým ke třem utkáním, vítěz skupiny pak postupuje do dalšího kola a stejným způsobem se postupuje i dále. Tento systém umožňuje sehrát hráčům více utkání a budoucí vítěz musí prokázat své kvality celkově až ve 14 utkáních.

Realizace i v detailech

V úvodu každého ročníku probíhá důsledná aktualizace databází účastníků minulých ročníků. Informace o novém ročníku a přihlášky do turnaje jsou rozesílány na všechny školy prostřednictvím e-mailů. Prostřednictvím internetu se do turnaje zaregistrují a komunikují s trenéry a ostatními týmy. Po dobu celého turnaje jsou učitelům i žákovským týmům k dispozici webové stránky se seznamy účastníků, informacemi o rozlosování, výsledky, pravidly a organizačními pokyny. Učitelům je zároveň k dispozici telefonická infolinka s vyškolenou obsluhou.
Rozlosování jednotlivých družstev do čtyřčlenných skupin probíhá z regionálního hlediska. Do národního finále se probojuje vždy 16 nejlepších týmů, načež je pro finalisty připraven třídenní program, který se skládá z utkání ve skupinách, zápasů o konečné pořadí a z doprovodných zábavných disciplín. Ročník 2007 byl obohacen o dvojutkání mezi vítězným družstvem Coca-Cola Školského poháru z České republiky a vítězem stejné soutěže ze Slovenska.

Strategie

Každý z účastníků turnaje včetně trenérů obdrží jako odměnu speciální dárek s fotbalovou tématikou, ale zároveň projekt umožňuje chlapcům a dívkám zapojit se do dlouhodobé celostátní fotbalové soutěže, jejíž vítěz získá prestižní cenu v podobě zájezdu na vrcholné světové nebo evropské fotbalové události. V minulých letech vítězným tým navštívil například utkání fotbalového MS 2006, EURO 2004 nebo zápasy předních evropských klubů Chelsea FC, Ajax Amsterdam a FC Liverpool. K mimořádným cenám patřil rovněž desetidenní zájezd vítězů ročníku 2007 do fotbalové akademie Carlose Parreiry v brazilském Rio de Janeiru.

Jaké jsou cíle?

Cílem celého projektu je podpořit zájem člověka o aktivní a vyvážený životní styl. Sport spojuje lidi dynamickou a vzrušující zábavou a talentovaní sportovci dostávají příležitost k rozvinutí svého nadání. Zároveň získávají sportovci poučení o výběru vhodného nealkoholického nápoje pro různé příležitosti (sport, osvěžení, hydratace) a o vhodném pitném režimu. Důležitá je samozřejmě i medializace témat o aktivním životním stylu ve spojení se značkou Coca-Cola a jejími aktivitami.

Úspěšné pokračování

Soutěž zaznamenává soustavný kladný ohlas učitelů a trenérů a v průměru se jí každoročně účastní 20 000 žáků. Na úrovni sekce amatérského fotbalu UEFA byl projekt Coca-Cola Školský pohár vyhodnocen jako Best Grassroots Program 2007 v České republice. Pro letošní rok se přihlásilo celkem 1276 žákovských týmů, tj. celkem 20 400 hráčů. Finále proběhne v termínu 4. – 6. června 2008 v Praze a vítězný tým odcestuje na Mistrovství Evropy ve fotbale do Švýcarska a zhlédne jeden ze zápasů české fotbalové reprezentace.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: