Nike vyvolal hastagem #betterforit šílenství na ruském Instagramu

26. 8. 2015 | Kateřina Tauchenová
Z Instagramu na zeď v nadživotní velikosti. Nike dal ženám, co na sobě makají, šanci stát se reklamními hvězdami.

Na další úroveň posunula fungování kampaní založených na sdílení fotografií pod určitým hastagem ruská pobočka společnosti Nike. V celonárodní kampani #betterforit oslavující dívky a ženy, které boří mýty a sport berou jako nedílnou součást svého každodenního života, totiž unikátním způsobem propojila online sdílení fotek s outdoorovou kampaní. Díky tomu několik desítek Rusek objevilo své portréty v životní velikosti vyvěšené v ulicích Moskvy. Kampaň rozpoutala doslova hastagové šílenství, do kterého se zapojilo téměř 28 tisíc lidí.  

A co desetitisícům fotek sportovkyň, které zaplavily sociální sítě, předcházelo? Na začátku vybral Nike pět ruských sportovkyň, které se následně staly hlavními hrdinkami série krátkých filmů vytvořených světově uznávaným sportovním a módním fotografem Carlosem Serraem. Každý z nich reprezentoval jednu z pěti sportovních disciplín – jógu, skok do dálky, box, krasobruslení a balet – a zároveň se snažil odhalit i pocity a myšlenky, které ženy provází během jejich houževnaté snahy dosáhnout svých vysněných cílů.

Tato videa se následně stala motivací pro další ženy a dívky, které Nike vyzval, aby se pochlubily svými sportovními úspěchy všeho druhu ať už to byl jejich poslední osobní rekord na maratonu nebo jen večerní výběh na pár kilometrů – a momentky ze svého sportování sdílely na Instagramu pod hastagem #betterforit. Kampaň zaznamenala velký úspěch a tento hastag použily během několika dnů desítky tisíc lidí, kteří se sobě navzájem stali inspirací i motivací ke zlepšování svých sportovních výkonů a zároveň komunitou, jež ocení i sebemenší progres.

 

Většina kampaní by asi u tohoto kroku skončila. Nike šel ale dál. Z nejlepších fotografií vytvořil originální velkoformátové polepy, které pak umístil na frekventovaná místa v Moskvě jako inspiraci pro ostatní sportovkyně.

 

Do kampaně se nakonec zapojilo více než 27 tisíc žen a dívek Fotky 54 z nich pak postupně začaly zdobit ulice hlavního města. Autorky vybraných fotek pak byly odvedeny ke svému portrétu svými kamarádkami, které vyfotily jejich reakci při jeho prvním zahlédnutí. Tyto fotografie byly opět sdíleny na Instagramu a následně se staly součástí videa, které vypráví příběh celé kampaně. Výsledkem tohoto počinu bylo, že ženy začaly sdílet ještě více #betterforit fotografií v naději, že i jejich portrét bude zdobit ulice hlavního města.

Mánie kolem #betterforit vyvrcholila v Moskvě tím, že Nike uspořádal v Gorkého parku desetidenní intenzivní sportovní kemp, kterého se zúčastnilo více než 25 tisíc žen a dívek. Tato  akce odstartovala celosvětovou N+TC Tour, která mimo jiné zavítala i do Prahy, a to v podobě Nike T+NC lodi. Nike Tour během léta prostřednictvím sportovních akcí spojila více než 200 tisíc žen a dívek z celého světa a vůbec poprvé zahrnovala Moskvu jako jednu ze svých zastávek.

Zdroj: Jazarah

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: