Nebojte se on-line videa ve firemní komunikaci

18. 8. 2010 | Ostárek Alan | zdroj: businessinsider­.com
Pokud hledáte způsob, jak zlepšit vaši komunikaci se zákazníky, pravděpodobně slýcháváte často stejnou radu: „vytvořte si stránku na Facebooku a založte účet na Twitteru“. Ačkoli je aktivní přítomnost na sociálních sítích bezpochyby důležitou součástí firemní on-line komunikace, nemenší význam má odlišení se od ostatních konkurentů.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Pokud hledáte způsob, jak zlepšit vaši komunikaci se zákazníky, pravděpodobně slýcháváte často stejnou radu: „vytvořte si stránku na Facebooku a založte účet na Twitteru“. Ačkoli je aktivní přítomnost na sociálních sítích bezpochyby důležitou součástí firemní on-line komunikace, nemenší význam má odlišení se od ostatních konkurentů.

Jedním ze způsobů jak toho dosáhnout, je vytvoření videa, které budete sdílet na vašem blogu, videoserveru YouTube a jiných komunitních platformách.

Pokud jste nikdy nepracovali s kamerou, může pro vás být tato rada poměrně skličující – stačí se však naučit několik základních kroků a můžete vytvořit kreativní a profesionálně vypadající video, které dodá vaší komunikaci se zákazníkem zcela nový rozměr.

Pracujte s odpovídajícím vybavením

Nejprve si ujasněte, jaký druh videa chcete natočit. Pokud se pro vaše potřeby hodí video působící uvolněným až amatérským „domácím“ dojmem, bude vám stačit jednoduchá kamera jako je Flip.

Chcete-li ovšem, aby video vypadalo skutečně profesionálně, potřebujete zkušeného kameramana s pevnou a klidnou rukou, nebo alespoň kameru se stativem.

Neopomíjejte zvukovou část

Každý, kdo sledoval fotbalové mistrovství světa, si bezpochyby vybaví všudypřítomný a pro většinu lidí obtěžující zvuk vuvuzel. Aby vaše video nepůsobilo podobným dojmem, dejte si při natáčení pozor na věci jako je vítr nebo hluk v pozadí. Pokud má vaše kamera výstup pro sluchátka, proveďte občas zvukovou kontrolu a ujistěte se, že slyšíte jen to, co opravdu chcete slyšet.

Sledujte, co natáčíte

Začínající „filmaři“ by se měli vyhnout skleněným plochám v záběru – mohou se v nich totiž odrážet lidé a předměty, které nemají být součástí scény, nebo i kamera samotná. Skrz okno může navíc proudit světlo vytvářející různé stíny a odlesky na natáčených objektech.

Nasvícení je důležité, ale nemusí být perfektní. Především se ujistěte, že nenatáčíte proti světlu, a že jsou všechny požadované objekty a osoby dobře vidět.

Editujte

To, že videa na YouTube zaznamenají denně přes 2 miliardy zhlédnutí, není samo sebou. Lidé mají videa opravdu rádi – nemají ovšem příliš trpělivosti. Pokud je spot během krátké chvíle nezaujme, přeskočí k nějakému jinému. Je velmi nepravděpodobné, že někdo zhlédne celé vaše pětiminutové video, pokud nebude na první pohled jasné, o čem je. Buďte proto struční a výstižní a dejte si práci s editací videa tak, aby zaujalo právě vaši cílovou skupinu. Pro jednoduchou úpravu můžete využít editor přímo na YouTube.

Sdílejte prostřednictvím sociálních sítí

Jakmile jste spokojeni s finální podobou svého díla, nahrajte jej na YouTube či jiný videoserver dle vašeho přání. Nemůžete samozřejmě očekávat, že tímto máte hotovo a video si samo najde tisíce (nebo dokonce desetitisíce) diváků. Umístěte video na svůj firemní blog či do příslušné sekce vašich stránek, upozorněte na něj na Twitteru a Facebooku, případně jej rozešlete e-mailem všem, koho by mohlo zajímat (vyhněte se ale spamování!).

I když se z vašeho videa nestane virální hit, je téměř zaručené, že sdílením skrze sociální média se o vaší firmě dozvědí lidé mimo okruh vašich zákazníků. A stávající zákazníky jistě potěší, že se snažíte o originální formu komunikace (a když to dobře dopadne, tak je ještě pobavíte).

 

Připraveno ve spolupráci se serverem iDirekt.cz

iDirekt.cz


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?