"Uvolněte se" neskončilo. Jen změnilo název.

6. 9. 2010 | Lečtyř Ivan
Po pátečním debutu "nové" Show Jana Krause na TV Prima by bylo naprosto nelogické říkat, že Uvolněte se, prosím skončilo. Těžko bychom asi v minulosti hledali pořad, který změnil vysílací stanici a přitom zůstal takřka nepozměněn. Ale skutečně, nová Show Jana Krause neztratila nic ze své předchozí podoby.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Po pátečním debutu "nové" Show Jana Krause na TV Prima by bylo naprosto nelogické říkat, že Uvolněte se, prosím skončilo. Těžko bychom asi v minulosti hledali pořad, který změnil vysílací stanici a přitom zůstal takřka nepozměněn. Ale skutečně, nová Show Jana Krause neztratila nic ze své předchozí podoby. Nechybí červená pohovka, nechybí tři hosté a nechybí samozřejmě ani trochu vyčpělý břitký humor Jana Krause.

Ale abychom byli zcela objektivní, pojďme si primáckou podobu talkshow shrnout pěkně od začátku. Protože již v samém úvodu je třeba vyzdvihnout znělku. Přestože i tato jako by se bála, že jakoukoli úpravou poničí kouzlo, které z Uvolněte se, prosím, dělá jeden z nejsledovanějších pořadů posledního desetiletí, její výsledná podoba je mnohem přesvědčivější, než byl "autodrom" České televize. Hezky působí i titulky se jmény hostů, vložené do jejího těla. Takže již za první minutu dáváme Show Jana Krause jeden bod navíc. Jediné, co lze znělce vytknout, je práce s multiplikaci osoby Jana Krause. Tento "nápad" je již maličko ohraný a v úžas by nás přivedl tak na přelomu tisíciletí (myšlen ten minulý přelom).

Po znělce nám přiběhne do studia rozradostněný moderátor. Kulisy v divadle Ponec se proměnily jen minimálně a méně zkušený divák si toho pravděpodobně ani nevšimne. Čeho si však všimli snad všichni diváci byla špatná práce zvukaře. Hudba kapely i mluvené slovo bylo tlumené a s velmi výrazným echem. O dalších prohřešcích, jako jsou třeba sklouzávající hlavičky mikroportů ani nemluvě.

Jan Kraus - vše při starém

Těžko někomu vytýkat to, že nezměnil svůj způsob projevu, pakliže je jasné, že se jedná o jeho projev navýsost přirozený. A ještě hůře to dělat u Jana Krause, jehož moderování bylo v případě Uvolněte se, prosím v podstatě samorostlé a vysokou měrou přispělo k úspěchu pořadu. Jenže s tím, jak šly roky, jako by tento svěží moderátor nedokázal vtáhnout diváky do hry. Ke konci spolupráce s Českou televizí byla evidentní nižší chuť k dobrému výkonu jednoduše omluvitelná. Ale to, že ani v případě nově připravené show nedošlo k žádné změně, je škoda. Jan Kraus jakoby z výsluní moderátorského křesla stále více ustupoval do pozadí a od útočného a lecky svěžího humoru přechází k unavenému přitakávání. Pokračovat tímto tempem, stane se z něj za nějaký ten pátek Marek Eben, jak ho známe z pořadu Na Plovárně.
Možná i díky tomu nějak nefungoval samotný úvod do pořadu - Krausova promluva a probírání se denním tiskem. Namísto bizardních nebo vtipných zpráv s komentářem, který by na nás útočil chytrým humorem jsme se dočkali pouze unaveného konstatování, že to co do éteru pouští současná média je povětšinou nezáživný balast.
Video výstup, který následoval na plazmové obrazovce (Volba muže roku), působil také jako pěst na oko (přestože důvod jeho zařazení byl jasný), podivně působily i záběry vypůjčené ze zpravodajství TV Prima. V tomhle se dramaturgie příliš nevytáhla. A Jan Kraus mizerné příspěvky svými komentáři nedokázal příliš pozvednout.

Dobrý pořad pro product placement

Jednu věc však Show Jana Krause nelze upřít. Koncept se přechodu na komerční televizi mnohem více otevřel product placementu. A nutno říct, že to nevadí. I přes své morální zásady dokázal Jan Kraus podávat matonku a nikoli pouze „vodu“, jak tomu bylo na České televizi. A z jeho úst paradoxně nezní značky nikterak samoúčelně. Inzerenti by tedy měli zpozornět.

Pakliže bude tvůrčí tým otevřený kreativním řešením, může ze Show Jana Krause vzniknout velmi zajímavé místo pro reklamní využití. Ať už by se jednalo o hodinky, boty nebo sako, které by vzal na sebe, případně vhodně zakomponovanou zmínku, jakým vozem jel o víkendu na chalupu, pořadu to nikterak neuškodí. A co důležitější, Jan Kraus tím, pakliže bude product placement zaváděn v rozumné míře, neuškodí ani sám sobě. Jeho show by se tak mohla stát silnou ukázkou toho, že i pomocí product placementu lze prodávat efektivně, elegantně a tak, aby se podle přání inzerentů nemusel pořad výrazně ohýbat.

Závěrem

Možná vám připadá předchozí hodnocení tak nějak vlažné. Ale ono to asi jinak nejde. Není s čím srovnávat. Uvolněte se, prosím a Show Jana Krause jsou totiž jeden a tentýž pořad. Přesně tak, jak to televize Prima slibovala. Jestli je to ke škodě věci anebo naopak, to bude možné zhodnotit až za delší čas. Závěrem tedy pár slov shrnutí. Show Jana Krause je i nadále tím lepším z repertoáru českých televizních obrazovek. Kdo očekává, že se bude bavit stejně jako u Uvolněte se, prosím, nebude zklamán. A koho už Uvolněte se, prosím, nudilo, ten si prostě musí najít vhodnější alternativu...


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: