Tisíce vytvořených textových inzerátů za pár minut na Seznamu i Googlu

12. 1. 2017 | Ludmila Navrátilová
Pro vytvoření tisíců textových inzerátů lze nyní využít dva české systémy, ppcHIT a PPC BEE. Přečtěte si jejich srovnání.

Pro vytvoření tisíců textových inzerátů lze nyní využít dva české systémy, které umožňují automatickou tvorbu. Jedná se o ppcHIT a PPC BEE. Přehled toho, jak fungují, co mají společné a čím se liší, se dočtete v článku, který pro Marketing Journal napsala Ludmila Navrátilová z agentury RobertNemec.com.

Společné rysy ppcHIT a PPC BEE

                                   

Oba systémy čerpají informace z produktového feedu. Feed je soubor, ve kterém jsou uvedeny podrobné informace o produktech, jejich parametry, cena, dostupnost apod. Slovo feed můžete znát ze spojitosti se zbožovými srovnávači (např. Heureka, Zboží.cz), na které se přenáší data o produktech stejným způsobem.

Produktová kampaň je v této souvislosti kampaň, která obsahuje pro každý produkt zvlášť reklamní sestavu a klíčová slova přímo spojená s produktem - např. jeho přesný název. V každé sestavě může být více variant inzerátů pro daný produkt.

Produktová reklama se následně zobrazuje na Googlu i na Seznamu jako klasický textový inzerát.

Ruční vytváření těchto kampaní by trvalo dny i měsíce práce. Tuto práci však velmi usnadní oba zmíněné nástroje. Můžete si díky nim všechny informace generovat automaticky z feedu.

Produktové kampaně jsou vhodné pro eshopy s rozsáhlou nabídkou produktů.

Propagaci produktů lze rozdělit:

  • Sklik
    • Produktové inzeráty (reklamy včetně obrázku)
    • Produktové kampaně (pouze textové reklamy)

  • AdWords
    • Google Nákupy (reklamy včetně obrázku)
    • Produktové kampaně (pouze textové reklamy)

 

 

Obecný postup tvorby Produktových kampaní

U ppcHITu i PPC BEE se inzeráty vytvářejí pomocí stejných kroků, pouze je změna v jejich pořadí. Nejprve nahrajete feed, ve kterém jsou uloženy informace o vašich produktech.

Následně zvolíte, pro které produkty chcete reklamy vytvářet. Můžete si vybrat např. pouze určitou kategorii nebo jinou podmnožinu feedu, která splňuje vámi určené  pravidlo.

Dále vytváříte texty reklam, do kterých můžete generovat obsah elementů, které jsou uvedeny ve feedu - tzn. lze automaticky doplnit název produktu do titulku nebo cenu do popisku (V inzerátu bude uvedeno např. Cena produktu je PRICE, přičemž za PRICE se u každého produktu doplní hodnota, kterou má produkt ve feedu.).

Následuje nastavení klíčových slov, kde lze opět využít generování z elementů. Můžete tak nastavit jako klíčová slova přesné názvy produktů.

Po nastavení klíčových slov zbývá nastavit systémy, na které chcete reklamy přenést. Možnosti nastavení jsou přenos pouze na Sklik, pouze do AdWords nebo na Sklik i do AdWords.

Posledním krokem je spuštění synchronizace, kdy se inzeráty přenesou do vašich účtů.

Grafické znázornění v ppcHITu

Grafické znázornění v PPC BEE

V obou systémech lze vytvářet šablony a kopírovat, takže nemusíte vždy vytvářet vše od začátku.

 

Srovnání ppcHIT versus PPC BEE

Cena

Každý z nástrojů funguje na jiném cenovém modelu. ppcHIT je pro Sklik zcela zdarma, pro AdWords je cena 0,01 Kč/aktualizovanou položku. Aktualizací je myšleno přidání/pozastavení/úprava klíčového slova, inzerátu nebo sestavy. Nejdražší je tedy první přenos do AdWords a následně již platíte pouze za úpravy.

PPC BEE má měsíční tarify dle počtu produktů - ceník. Počet úprav je neomezený. Existuje možnost domluvit si zkušební dobu zdarma pro seznámení s nástrojem.

 

Uživatelská přívětivost

Z hlediska uživatelské přívětivosti je jednodušší ovládání nástroje ppcHIT. Odkazy na nápovědu k ppcHITu naleznete v tomto článku.

PPC BEE nabízí mnoho funkcí, které nemají vždy zcela intuitivní nastavení. Svoji složitost vyvažuje PPC BEE propracovaným manuálem.

 

Přenos dat na Seznam

ppcHIT využívá pro exporty sestav do Skliku přímé propojení s Sklikem, PPC BEE využívá Sklik API, které může být u rozsáhlejších kampaní pomalejší.

 

Možnost vytváření rozšířených inzerátů pro AdWords

Od poloviny letošního roku je v AdWords možnost vytvářet tzv. rozšířené inzeráty, které nabízí inzerentům větší prostor.

  • Dvě pole pro nadpis, každý s maximem 30 znaků. Dříve bylo 1 pole pro nadpis s maximem 25 znaků.

  • Jedno pole pro popis s maximem 80 znaků. Dříve byla dvě pole pro popis, každé s maximem 35 znaků.

Tuto možnost lze již delší dobu využít v nástroji PPC BEE. Nástroj ppcHIT tuto funkci spustil jako novinku od 21. 12. 2016.

 

Shrnutí

Produktové kampaně jsou vhodné pro eshopy s rozsáhlou nabídkou produktů, které uživatelé vyhledávají na základě názvů produktů (příkladem mohou být notebooky, které jsou často hledané dle konkrétního výrobce a typu produktu). Inzeráty jsou přesně cíleny na produkty a jejich text může obsahovat přesné informace o ceně i dostupnosti.
Oba představené nástroje mají své klady i zápory a je na vás, který z nich si zvolíte. Jestliže jste nikdy nepracovali ani s jedním nástrojem, doporučuji si domluvit měsíční zkušební dobu u PPC BEE a současně vyzkoušet ppcHIT pouze pro Sklik. Tím budete mít obě verze na měsíc zdarma a budete moct porovnat, které prostředí vám více vyhovuje. Zjistíte tak i množství úprav, které provádíte, a bude pak snadnější přijít na cenový model, který je pro vás výhodnější.

Štítky dokumentu: E-Commerce PPC
Sdílejte tento článek:
Podobné články: