Úvod do problematiky

19. 11. 2008 | zdroj: Seochat.sk
SEO - magické zaklínadlo internetu. Co můžete od SEO čekat a k čemu je dobré? Odpovíme Vám na otázky, ještě před tím, než se pustíte do jednání s agenturami. Ne každá firma hraje férovou hru!

Co je SEO?

SEO je zkratka anglického Search Engine Optimization, což v překladu znamená optimalizace pro vyhledávače. Všimněte si, že je to Optimization a ne Optimalization. Mnozí si tyto výrazy pletou. V britské angličtině se můžete ještě setkat s výrazem Optimisation.
Optimalizací pro vyhledávače se snažíte vytvořit, upravit, doplnit a následně programovat webové stránky pro lepší umístění v neplacených výsledcích hledání vyhledavačů (ve fulltextovém vyhledávání) na klíčová slova, která jsou relevantní pro danou stránku. Tím se zvyšuje návštěvnost stránek a zároveň konverzní poměr, tj. procento návštěvníků, kteří provedou na stránce to, co je jejím cílem (objednají si produkt, vyplní dotazník, kliknou na reklamu nebo něco jiného).

Internetový marketing a reklama, SEM, SEO

Optimalizace pro vyhledávače je součástí širší části internetového marketingu, tzv. marketingu ve vyhledávačích, která se označuje anglickou zkratkou SEM (Search Engine Marketing). Kromě optimalizace pro vyhledávače SEM zahrnuje placené reklamy ve vyhledávání - PPC (Pay Per Click), kde se náklady na reklamu dají jednoznačně spočítat formulkou: cena za proklik x počet prokliků. Jde o systémy jako Google AdWords, Yahoo Sponsored Search, český Sklik nebo slovenský eTarget.
Následující schéma dává ucelený obraz o tom, kam SEO v marketingové strategii firmy patří:
Marketing –> Internetový marketing –> Internetová reklama –> SEM –> SEO
Existuje však několik oborů, ve kterých se celý marketing přizpůsobuje požadavkům SEO. V porovnání s jinými druhy reklamy má optimalizace pro vyhledávače několik konkurenčních výhod:

  • maximální zacílení - oslovujete pouze ty lidi, kteří mají o váš obor zájem,
  • přirozenost – lidé věří přirozeným výsledkům fulltextového vyhledávání víc než placeným,
  • nízké náklady - neplatíte za každého nového zákazníka, platíte jen celkově za optimalizaci.

…co SEO není…

Optimalizace pro vyhledávače není soubor triků, které na stránkách někdo aplikuje, a zákazníci se vám hned pohrnou. Jedná se o dlouhotrvající proces úprav a náročné kampaně ve prospěch vašich wwwebových stránek. Nevěřte nikomu, kdo vám bude garantovat první pozici ve vyhledávání s tím, že pozná údajně nějaké triky nebo dokonce celý algoritmus některého vyhledavače.
 

Nikdo vám nemůže garantovat první pozici, ani sám Google!

Připraveno ve spolupráci s www.seochat.sk 

Štítky dokumentu: Google PPC SEO

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?