Říkejte světu, co umíte!

8. 11. 2011 | Roman Hřebecký
IT-SEO světem proběhla zpráva o tom, že Google spouští nový vyhledávací algoritmus, který bude upřednostňovat aktuální obsah. Co změna algoritmu v ideálním případě přinese?

Na začátku listopadu proběhla IT-SEO světem zpráva o tom, že Google spouští nový vyhledávací algoritmus, který bude upřednostňovat aktuální obsah. Ovlivní tak relevantnost vyhledávání a to až ve třetině případů.

Skvělá zpráva je to především pro markeťáky, kteří sázejí na novinařinu značky a content marketing.

Pro všechny ty, kteří si už uvědomili, že „zákazníci“ si dnes zboží a služby nekupují, ale stávají se jeho součástí ve smyslu sociálněsíťového „like me“ nebo „join us“.

Co změna algoritmu v ideálním případě přinese?

Zájemce zadá do vyhledavače slovo „olympiáda“ a jako výsledek získá informace o té aktuální, londýnské. Google bude vcelku logicky předpokládat, že právně o ni hledajícímu jde. A ne-li jemu, tak najisto 90 procentům ostatních.

I když prozatím není vůbec jistý přesný mechanismus ani výsledky, signál, který Google tímto krokem vysílá, jen podtrhuje dlouhodobou změnu vnímání marketingu. Směrem k lidskosti. Směrem k budování vztahů.

Změnu, kterou ale celá řada firem ani agentur stále není ochotna akceptovat jednoduše proto, že je možná až příliš pracná, a přitom z ní není cítit tah na branku patrný ze zastarávajících dogmatických forem inzerce nebo PR.

"Značky, vnímejte své zákazníky jako skutečné lidské bytosti, ne jako robotické facebookové fanoušky!"

Jistě, pohybujeme se v online světě, kde platí na rozdíl od reálného jiná pravidla. Nebo ne? Stačí si odpovědět na to, co "internetoví lidé" např. díky sociálním sítím mohou a co chtějí: spojení s těmi, kdo s nimi chce sdílet vítězství i ztráty. S těmi, kdo inspiruje, vychovává, kdo pomáhá osobnímu růstu.

Chtějí reálné kontakty. A taky se značkou chtějí interakci založenou na pocitu, že firma, se kterou komunikují, je vnímá jako lidské bytosti a ne jako robotické facebookové fanoušky.

To jsou jasné paralely se světem reálným. I v něm totiž platí, že pokud chcete zaujmout, musíte mít čím. Potřebujete stále aktualizovaný obsah - "content". A jako značka pak už téměř není nic jednoduššího, než oba druhy obsahu, jak online tak offline, překlopit do formy stravitelné tradičními médii.

Nový googlovský algoritmus bude tedy mnohem víc, než jen schopnost najít potřebnější informace. Pro marketing symbolizuje především tlak na značky coby tvůrce obsahu. Ukázat, co umí, a vysvětlit, v čem se vyznají, bude mít mnohem větší význam. V ideálním případě...

Autor je PR konzultantem ve sdružení ADison
 

Štítky dokumentu: Content Marketing Facebook Google SEO

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?