4 tipy pro vaši stránku na Facebooku

29. 3. 2012 | Bednářová Daniela
Komunikace na Facebooku je pro obchodníky důležitá. Ještě důležitější je dělat to správně.

Myslíte si, že je jedno, jak často přidávate příspěvky? Pravidelné postování vám přijde k smíchu a sdílíte odkazy bez obrázků? Podívejte se, kde je chyba. 4 tipy pro zlepšení přístupu k fanouškům na vaší facebookové stránce.

1.) Nevzdávejte se uvítací stránky

S příchodem nových Timeline profilů údajně skončila éra landing pages - uvítací stránky pro nové návštěvníky, která měla vzbudit jejich další zájem a přimět je k tomu, aby dali stránce like a připojili se k fanouškovské komunitě. Odlišný obsah pro fanoušky a nefanoušky byl samozřejmostí.

S novým profilem se něco podobného dá pořád udělat, jen už to není tak jednoduché. Výchozí úvodní stránku nelze změnit, ale můžete uživatele nasměrovat přímo na určité zobrazení nebo aplikaci na jiné stránce.

Pomocí nástroje pro sdílení v profilu Timeline stránky můžete vytvořit příspěvek, který uživatele odkáže na vaši aplikaci, a dále tento příspěvek zvýraznit jeho připnutím nahoru na vaši stránku nebo připojením ikony aplikace pod profilový obrázek.

2.) Přidávejte příspěvky několikrát denně a hlavně pravidelně

Kolikrát denně přidávat příspěvky? Kde je hranice mezi podáváním žádaných informací a obtěžujícím spamováním. U každého je hranice jinde. Ale i přesto existuje obecná poučka - 2-5 x za den. Některé společnosti vydrží tohle tempo pár týdnů, ale je to z velké části i záležitost obsahu. Pokud nemáte nebo nevíte, co sdílet, tak nic násilně nesdílejte. Důležitým prvkem vedle kvalitního obsahu je i pravidelnost. Na Facebook totiž lidé chodí několikrát denně v různých částech dne. Jeden příspěvek denně je prostě málo, s ohledem na news feed Facebooku by se k většině fanoušků vaše sdělení ani nedostalo. Už jste si všimli, jak přidává příspěvky na Facebook Marketing Journal?

3.) Sdílený obsah může mít spoustu podob - střídejte statusy, fotky, odkazy

V průběhu dne je rozumné sdílet různé typy obsahu - jako jsou videa, fotografie, odkazy, krátké tipy nebo třeba otázky. Příspěvky je lepší rozložit do různých částí dne, aby mohly oslovit více uživatelů. Dobré je zakomponovat i “výzvu k akci” - slova lákající k aktivitě (komentujte, sdílejete). Můžete si následně vyhodnotit, jaký typ obsahu a jaké hodiny publikování příspěvku mají největší ohlasy. Podívejte se, jak to udělala třeba Heidi Klum. Správně tuší, že její fanoušci prahnou hlavně po tom pochválit jí její nový outfit, tak položila správnou otázku.

Jeden extra tip - příspěvky nepiště zbytečně dlouhé. Lepší jsou ty, které mají kolem 80 znaků. Zapojení je u postů do 80 znaků o 27 % vyšší.

4.) Zaměřte se na vizuální stránku

Když už víte co a kdy hodláte se svými fanoušky sdílet, snažte se i to, aby to nějak vypadalo. Obrázky prodávají. Fotografie na Facebooku prostě přitahují víc pozornosti. Příspěvek, který obsahuje obrázek má o 120 % větší míru zapojení uživatelů než prostý text. Když je připojeno celé fotoalbum, je zapojení uživatelů ještě větší (180 %). Na obrázky myslete, i když sdílíte status nebo odkaz. Odměnou vám bude rostoucí proklikovost.

Občas se může stát, že se v náhledu objeví špatné obrázky, nebo se nechce zobrazit vůbec, i přesto, že na stránce, na kterou odkazujete je obrazového materiálu dost. I my jsme s tím jeden čas bojovali, ale teď už víme, jak na to. Odkaz na jednoduchý nástroj, který náhledům domluví, najdete tady.

Štítky dokumentu: Facebook Mobilní aplikace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: