Hoverboard z filmu Návrat do budoucnosti se stal skutečností

18. 8. 2015 | Jakub Hort, Petr Michl
Už před 30 lety Marty McFly poprvé vyměnil skateboard za hoverboard. Tehdejší představa o roku 2015 byla poněkud mylná a to se rozhodla změnit automobilka Lexus.

Ač je tomu těžké věřit, již 21. října 2015 nastane den, ve kterém se ocitl Marty McFly z filmové triologie Návrat do budoucnosti. Cesta o 30 let vpřed samozřejmě znamenala setkání se spoustou technologií, o kterých si v roce 1985 mohli nechat jenom zdát, ale ve většině případů tomu tak je i ve skutečném roce 2015. Tomu se ale rozhodla postavit automobilka Lexus a představila plně funkční hoverboard.

A skutečně, stejně jako ve filmu, je na hoverboardu možné předvádět úplně stejné triky jako na běžném skateboardu. Až na jeden detail. Hoverboard se nikdy nedotkne země. Od konceptu k realizaci to trvalo více než rok, ale sen o funkčním stroji, který se prohání hoverparkem, se stal skutečností.

 

Hoverpark byl vytvořen pomocí permanentních magnetů, které umožnily supervodivému hoverboardu vznášet se bez jakýchkoliv problémů. Síla, která je zde vyvinuta, je dostatečně silná na to, aby jezdec mohl na prkně i skákat.

 

Aby Lexus přesně představil vznik hoverboardu,  vytvořil sérii videí, která diváky zavede do zákulisí. V těchto videích ukazuje nejen jeho vytvoření, ale i testování, kterého se ujal skater Ross McGouran. V jednom z videí, ve kterém právě McGouran vystupuje, je ukázáno, jak hoverboard funguje v řízených podmínkách. Bez problémů snese váhu jezdce, který se v klidu může prohánět po rampě nebo dokonce i po vodě.

Na hoverboard v akci je radost pohledět, ale bohužel toto zařízení nebude přístupné pro komerční účely. Takže dokud se někdo nerozhodne o jeho zpřístupnění, budeme si muset vystačit s videi od Lexusu.



Proč se Lexus vlastně do tohoto projektu pustil? Trilogie Návrat do budoucnosti se už od svého uvedení těší velkému zájmu a stala se z ní kultovní záležitost. Jen dvě hlavní fanouškovské skupiny na Facebooku mají téměř 7 milionů členů, na internetu najdete velké množství událostí a odpočtů spojených s datem 21. října, kdy ve filmu Marty McFly  přiletí do roku 2015. Už to dávalo automobilce příslib virálního úspěchu projektu, který uvedl hoverboard v život. Samozřejmě s automobilovým průmyslem nemá mnoho společného, Lexus ale takto ilustruje, že je značkou investující do moderních technologií

Ve videích se občas jen tak mimochodem mihne naleštěný Lexus a to samé platí i pro skvostně vytvořenou podstránku webu automobilky představující projekt, jež je proložená hesly typu: V Lexusu se snažíme dosáhnout nemožné."  Hoverboard je pro japonského výrobce prémiových vozů realizací obsahového marketingu, který se těší díky dobře zvolenému tématu už od samotného začátku mediální pozornosti. Především je ale dlouhodobou záležitostí a může postupně gradovat až do dne výše zmíněného filmového příletu Martyho McFlye v říjnu tohoto roku. Kampaň přitom zaplatí, když si ve výsledku koupí Lexus díky spojení s hoverboardem jen několik stovek z mnoha milionů fanoušků trilogie. A to je meta, která rozhodně není nedosažitelná. 
Štítky dokumentu: Content Marketing

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: