Hey lamo! Technickou univerzitu Ostrava propaguje docent Vlákno

20. 1. 2016 | Petr Michl
Pro kampaň VŠB – TUO platí to samé, co pro ostravské 3 vykřičníky: je tam toho zbytečně moc.

 

Snahy o mladistvé a virální reklamy na vysokoškolské studium dopadly v České republice dosud převážně rozporuplně. Výjimkou je snad jen propagace Vysokého učení technického v Brně a především klip Miluji tě, mé VUT. Vysoká škola báňská  – Technická univerzita Ostrava (VŠB – TUO) navazuje svou novou kampaní očividně na něj. Její ústřední součástí je videoklip doc. Vlákno - Hey lamo!

Jeho tahounem je docent Vlákno představovaný s Ostravou spjatým rádiovým moderátorem a příležitostným hercem Michalem Kavalčíkem známým především díky jeho postavě Rudy z Ostravy. Docent Vlákno je přitom opakem tohoto charakteru vesnického balíka v džísce s náběhem na agro metal, má působit jako cool pedagog moderní univerzity. VŠB – TUO stále doplácí na pověst Ostravy a Moravskoslezského kraje ve zbytku Česka. Jedním z cílů kampaně cílící na středoškoláky je přitáhnout studenty z celé republiky.  

Naše výzkumy ukazují, že si 52 % našich prváků myslí, že Ostravu stále nejvíce vystihuje těžba uhlí. Přes 60 % bojuje s pocitem, že Ostrava není bezpečné místo, a to jsou čísla, která musíme změnit. Chceme také ukázat, že naši absolventi nemají problém se zaměstnáním. Tento faktor je důležitý pro více než 80 % našich prváků,“ přiblížila záměr kampaně kancléřka univerzity Klára Janoušková

V klipu figuruje velká řada s univerzitním prostředím spojených technických vychytávek. „Říkáme, že škola dává svým zázemím studentům příležitost zkusit téměř cokoli. Už při studiu mohou využít podnikatelský inkubátor, vyzkoušet si superpočítač nebo se podílet na studentských projektech, jako je vývoj elektromobilů,“  vysvětluje vedoucí vnějších vztahů univerzity Blanka Marková.


Kampaň je spojená také s vlastní microsite, která dobře rozvádí benefity Univerzity naznačené v klipu. Její součástí je i online hra.

Autory kampaně s claimem Hodíme Ti vlákno k úspěchu" jsou režisér klipu Vladimír Skórka a Dimitros Vlasakudis. Na tvorbě písně se podílel také český producent Viliam Béreš. Video má celou řadu výborných momentů, produkčně je na vysoké úrovni a rozhodně nepůsobí levně. Přesto se prý jeho cena pohybovala v řádu desítek tisíc korun, především díky práci mnoha dobrovolníků. Lze pochválit dobrou textaci rapové části, která chvílemi feelingem připomíná starší desky J. A. R. Humorná je i připomínka Rudy z Ostravy, jenž servíruje jídlo v univerzitní kantýně, přitom, kdyby se lépe učil, mohl by stát na druhé straně tácu. Lacině naopak působí popový refrén s textovými perlami typu: „Není v tom žádná lest, umíme makat fest. So give me high five. Společně budeme best." Nežádoucí je délka a vlastně i přítomnost kosmicko-mimozemského programu na začátku a konci klipu.

Celkově se však jedná o pozitivní počin. U klipu by ovšem ještě prospělo sestříhání. Platí pro něj totiž to samé, co pro ostravské tři vykřičníky: je tam toho zbytečně moc.   

Kam dál?

Právě jste viděli, jak se propaguje vysokoškolské studium v Ostravě. Jak se to dělá v Brně? Tamní Vysoká škola podnikání jebe mainstream.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: