Heineken chce umožnit plavání v New Yorku, má to ale háček

9. 8. 2017 | Milada Zemanová
Jak umožnit lidem, aby se mohli koupat, když si své řeky příliš znečistili? To je jasné - postavit na řece plovoucí bazén, ve kterém bude čistá, filtrovaná voda. Zdá se vám to bláznivé? Možná, ale přitom se jedná i o ekologický projekt se stále více příznivci.

Řeky v New Yorku jsou notoricky známé svým znečištěním a představa, že by se v ní měl člověk koupat, vyvolá u mnoha obyvatel Velkého jablka řadu nelibých a odmítavých pocitů.
Nicméně značka Heineken a mediální společnost Tribeca Studios chtějí právě tohoto docílit a podporují projekt, který má na řece v New Yorku vybudovat velký bazén ve tvaru znaménka plus.

Pro oslovení veřejnosti zvolily zmíněné společnost sérii videí, které namluvil populární herec Neil Patrick Harris. Ovšem myšlenka plovoucího bazénu sama o sobě není nijak nová. Bazén ve tvaru znaménka plus, navíc s názvem „Plus Pool" (bazén plus, pozn. redakce), pochází od hrstky místních architektů a designérů, kteří projekt testují a věnují se fundraisingu na jeho podporu již od roku 2010.

Jeden z klipů, natočený filmovou režisérkou Biancou Giaeverovou a produkční společností m ss ng p eces provede diváky celým příběhem bazénu, od samotné myšlenky po vize do budoucnosti. Plus Pool má obsahovat filtrovanou říční vodu, denně vyčistit 600 000 galonů vody, pojmout až 2800 lidí a současně fungovat coby vzdělávání veřejnosti o nutnosti kvalitní vody.

Na video představující historii celého projektu se můžete podívat níže.

A k dispozici je i zkrácená verze.


„V současné době budujeme komunitu a mluvíme s úředníky, obhájci parků, majiteli pozemků a mnoha dalšími zúčastněnými stranami v celém městě o potenciálních domovech pro Plus Pool"
, uvedla zástupkyně projektu Kara Meyerová.

I když si bazén vysloužil velkou mediální pozornost, pořád má daleko k realizaci. Její zakladatelé stále diskutují s místními úředníky o místech, kde by mohl být bazén postaven a snaží se získat investory, kteří by poskytli 20 milionů dolarů potřebných k výstavbě projektu. A jak do celé kampaně zapadá Heineken? Ten přislíbil finanční prostředky ve výši 100 tisíc dolarů, ale pouze tehdy, jestli 100 000 fanoušků této myšlenky podepíše petici na podporu zmíněného projektu. Spojitost s místem pro zchlazení a relaxaci by tak holandskou značku piva s dost podobným posláním vyšla vlastně dost levně.

Bazénem v New Yorku ovšem projekt nekončí. Jeho tvůrci by chtěli dostat „Plus Pool" do celého světa a svým vynálezem pomoci při čištění řek.

Pokud vás projekt zaujal, můžete se stát jeho podporovateli i vy.

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: