Gamifikace životního příběhu amerického rappera

25. 4. 2012 | Bednářová Daniela
Rapper Jay-Z to na sociálních médiích umí, na Facebooku teď rozjel hru založenou na jeho životním příběhu.

Některé celebrity si se sociálními médii prostě výborně rozumí. Fanoušky běžně oslovují přes Facebook,Twitter nebo Tumblr a připravují pro ně i speciální bonusy. Americký rapper Jay-Z je jedním z nich. Kromě toho, že svoji dceru přivítal několik dní po jejím narození písničkou, kde už “zazpívala” i ona sama, a šířil ji přes Twitter, přišel nedávno s novou vychytávkou pro svoje fanoušky na Facebooku.
Jedná se o hru Empire, kde si může každý fanoušek rappera projít jeho životní cestu od podvodníčka přes podnikatele až po obchodního magnáta.

Gamifikace se tak dostala i do propagace hudebníků. V podstatě se snaží do komunity lidí na sociálních sítích vnést trochu herní akce a zábavnou formou jim přiblížit životní cestu slavného rappera. Empire má i potenciál rozšířit fanouškovskou základnu, kterou Jay-Z má. Hráči mají možnost posílat pozvánku do hry svým přátelům, stejně jako různé dárky a sdílet akce na profilech. Svým postavičkám můžou dát hráči i charakteristická brooklynská jména jako je “Docta B” a “Big Daddy Hernandez”. Ve hře je cílem dostat se z Brooklynu mezi úspěšné obchodníky. Toho může hráč dosáhnout dobrými rozhodnutími - například návštěvou mámy nebo získáním práce.

V Čechách se gamifikace projevila například u slevových serverů, které inkorporovaly do své strategie herní prvky. Patří mezi ně odpočítávání času či různá kola štětstí. Dalším příkladem může být i bankovní sektor, kde je placení kartou motivováno možností vyhrát ceny, jako je zájezd na olympijské hry do Londýna.

Zdroj: www.mashable.com

Štítky dokumentu: Facebook Twitter

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: