Facebook zpeněží Marketplace pomocí reklam od značek i uživatelů

11. 6. 2018 | Milada Zemanová
Konec altruismu, Facebook začne na svém online bazaru také vydělávat. Každý produkt v Marketplace bude možné finančně podpořit. Automatická optimalizace má zajistit co nejlepší výsledky a nastavení reklam bude spočívat jen v nastavení ceny a doby trvání.

Uběhlo 20 měsíců od doby, kdy Facebook spustil Marketplace. Místo, kde mohou uživatelé vyhledávat a nakupovat věci a také je prodávat lidem ze své komunity. A nyní chce Facebook z tohoto nástroje získávat peníze, konkrétně z inzerátů.

V tomto týdnu začalo testování zmíněných reklam, prozatím na území Ameriky. I běžní uživatelé tak získávají možnost finančně podpořit své produkty, aby se zobrazovaly lidem v News Feedu. Samotné nastavení je přitom velmi snadné, pouze stačí, když uživatel nastaví cenu, kterou chce investovat a dobu, po kterou má jeho kampaň běžet. Není tedy možné vybírat z žádných dalších variant z cílení, pouze platí, že se reklamy zobrazují uživatelům nad 18 let, kteří se nacházejí v blízkosti prodávajícího.

Marketplace se otevírá firmám

Facebook souběžně oznámil, že spouští produktové reklamy, které se mohou zobrazovat v rámci Marketplace. Zmíněný formát reklam byl v Americe testován již v lednu tohoto roku a nyní jsou již oficiálně dostupné. Prozatím ovšem jen pro Spojené státy, Nový Zéland a Austrálii.

Nové reklamy jsou dvojsečné

Je sice výborné, že uživatelé budou moci zpropagovat věci, které potřebují prodat.Tato funkce se bude skvěle hodit ve chvíli, kdy se narychlo stěhujete a potřebujete se zbavit nábytku. Současně ale, vzhledem k nulové možnosti cílení, se reklamy jeví jako značně neefektivní. Může se totiž stát, že vaše dámské šperky se budou zobrazovat mužům a horolezecká výbava může být nabízena seniorům.

Facebook se nicméně nechal slyšet, že reklamy budou automaticky optimalizované. Tedy, když na ně začnou uživatelé klikat, bude je dále zobrazovat lidem se stejnou demografií. Reklamy se také ihned přestanou zobrazovat, jakmile daný produkt označíte za prodaný.

Harshit Agarwal, produktový manažer Facebooku, pro TechCrunch uvedl:

Mnozí prodejci na Marketplace nám řekli, že chtějí svými produkty oslovit více lidí v okolí. Což je pro ně důležité zejména ve chvíli, kdy se snaží něco rychle prodat. Testujeme proto jednoduchý způsob, který prodejcům umožní zviditelnit nabídku a najít kupce”.

Ne pro všechny produkty bude reklama k dispozici

Facebook dále prohlásil, že přes zmíněné reklamy nebude možné prodat úplně cokoliv. Konkrétně politický merchandise (například trička, placky podporující stranu nebu politika atd.) nebude mít možnost placené propagace vůbec.

Možnost finančně podpořit své produkty na Marketplace má prozatím jen malé procento lidí ve Spojených státech a prozatím není jasné, jestli ji Facebook nabídne i dalším uživatelům.

Nicméně, pokud se díky této změně Marketplace stane užitečnějším pro prodejce a tím i více lukrativním pro tohoto technologického giganta, můžeme jistě brzy očekávat další rozšíření.

Společně by tyto dva nové formáty mohly znamenat nový zdroj příjmů Facebooku, zvlášť v okamžiku, kdy se začínají vyčerpávat reklamní možnosti v News Feedu.

Zdroje: TechCrunch, Facebook, The Verge

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: