Facebook Messenger nabídne vylepšenou funkci sdílení polohy

9. 6. 2015 | Dan Škvařil
Facebook Messenger umožňuje nově rychle sdílet informaci o tom, kde se nacházíte i s fotografií polohy na mapě. Tato funkce otevírá spousta zajímavých příležitostí.


Sdílení polohy s vašimi přáteli bude zase o něco jednodušší. Facebook před několika dny přišel s novou funkcí, která umožní posílat si lokalizační údaje přímo z její instant-chat aplikace  Facebook Messenger, aniž byste museli přepínat do jiných aplikací jako například Google Maps. Je otevřená pro uživatele operačních systémů iOS i Android.

Poté, co otevřete volbu další (tři tečky), nahoře se vám objeví možnost sdílení vaší aktuální polohy. Ihned pak můžete odeslat svou stávající adresu nebo posunutím mapy najít jiné místo, které se automaticky označí červeným špendlíkem.


Jednoduché vylepšení aplikace skrývá řadu praktických možností, které s časem budou nabývat na důležitosti. Bleskově můžete sdílet místo setkání s přáteli. Pokud už jste na cestě, oznámíte jim, kde se právě nacházíte, aby věděli, za jak dlouho dorazíte.

Závažný je také rozdíl oproti předešlému stavu, kdy každá zpráva obsahovala souřadnice vaší polohy. Nyní budete svou lokalizaci sdílet pouze jednorázově, ve zprávě s odeslanou mapou. Ocení to především lidé citliví na údaje o svém soukromí.



Messenger delší dobu funguje jako platforma, a nabízí tak integraci aplikací třetích stran. A funkce sdílení polohy se dotkne především firem, pro které je lokalizace závažnou součástí fungování jejich byznysu. Přepravce objednaného zboží či jídla ihned informujete o tom, kam se má dostavit. Dalším využitím může být sjednání si místa setkání s řidičem sdílené dopravy, jakou je Uber nebo Liftago. Propojení s těmito subjekty je nasnadě a uvidíme, jak brzy se s nimi setkáme.

Zástupci Facebooku každopádně slibují další rozvoj: „Myslíme si, že to změní způsob, jakým lidé uvažují v Messengeru o poloze. Budeme pak připraveni spustit řadu úžasných zkušeností,“ uvedl pro Techcrunch Stan Chudnovsky, vedoucí produktů Messengeru.


Pro Facebook je to všechno každopádně další krok k tomu, aby uživatelé na Messengeru trávili ještě více času a nemuseli přepínat do dalších aplikací.

Zdroje: Facebook Newsroom, Techcrunch

Štítky dokumentu: Facebook Mobilní aplikace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: