Ekvádor oklamal vlastní turisty, aby jim ukázal, o co ve své zemi přicházejí

5. 2. 2016 | Jakub Hort
Ekvádor nebo Kostarika? Turisté zjistili skutečnou destinací vlastní dovolené až na jejím konci.

Zlatou medaili Clio Awards v kategorii ambientních reklam si odneslo ekvádorské ministerstvo cestovního ruchu ve spojení s aerolinkou Tame. Ti společně vytvořili kontroverzní kampaň na podporu lokálního turismu, která je téměř dovedla k žalobě od kostarické vlády.

Ekvádor je krásná země, která má každému cestovateli co nabídnout. Mnoho místních však před výlety po vlastní domovině preferuje zahraniční destinace, což se rozhodla vláda změnit. Ve spolupráci s aerolinkou Tame vytvořili pro 40 turistů falešný výlet do Kostariky, který se ale vůbec v Kostarice neodehrával. Ač si toho žádný z cestovatelů nevšiml, tak všichni zůstali ve své mateřské vlasti.

A na autentičnosti si dali velmi záležet. Celé to začalo leteckým přesunem na jiné ekvádorské letiště, kde na nic netušící turisty čekal nápis „Vítejte v Kostarice“. Na letišti samozřejmě prošli i pasovou kontrolou, kde do pasu obdrželi falešné razítko. Samozřejmostí byly obchody, ve kterých se daly pořídit všechny suvenýry s Kostarikou spojené. Dokonce i cesta autobusem na hotel byla upravená tak, jako by se všichni opravdu vyskytovali v Kostarice a nedostali ani nejmenší podezření, že jsou obětmi podvrhu. Tento trik zahrnoval například i rušení mobilního a internetového signálu. To se dozvěděli až ve chvíli, kdy byl výlet na úplném konci.

Na akci samozřejmě přišla i patřičná reakce a Kostarika z této formy propagace Ekvádoru nebyla nadšena. Pro The Tico Times se k tématu vyjádřil kostarický ministr cestovního ruchu Wilhelm von Breymann: „Je nám líto, že Ekvádor musí lstít své obyvatele jménem Kostariky k tomu, aby cestovali a poznávali vlastní zem. Upřímně si ale nemyslím, že by toto jednání nějakým způsobem ovlivnilo Kostarickou reputaci. Do jisté míry jsme i rádi, že naše země byla použita jako synonymum k místu, které by měl každý navštívít.“

Kostarika je v této oblasti brána jako nejlepší destinace k návštěvě a o toto privilegium se jí samozřejmě snaží ostatní země připravit. Ministerstvo cestovního ruchu v Ekvádoru možná trochu překročilo hranici, to ale jen potvrzuje obrovské úsilí ke zvýšení počtu přijíždějících turistů. O této kampani hojně informovala jak domácí, tak zahraniční média a celkově jí zmínilo téměř 1500 médií po celém světě. Výsledkem je tedy unikátní kampaň, která pomohla oslovit nejen vlastní obyvatele, jak bylo původně zamýšleno, ale i potenciální turisty po celém světě.

 Zdroje: Mashable, Clio Awards

Štítky dokumentu: Formy PR

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: