Digitální Masaryk uspěl. Kampaň #followmasaryk oslovila tisíce mladých lidí

5. 6. 2017 | redakce
Potenciální studenti na memy slyšeli a následovali tatíčka Masaryka. Podívejte se na výsledky kampaně Masarykovy univerzity v Brně doplněné infografikou.

Zadáním byla dvouměsíční kampaň v digitálním prostředí. Výsledkem 34 memů, gifů a videosmyček, které přinesly kromě velkého množství pozitivních reakcí na sociálních sítích také 425procentní nárůst návštěvnosti univerzitních stránek studujnamuni.cz. Masarykova univerzita se podělila o část statistik kampaně #followmasaryk.

Leitmotivem letošní kampaně pro uchazeče o studium byla postava Tomáše Garrigua Masaryka, která ve formě emotikonů, gifů, krátkých videí a vizualizovaných statusů konfrontovala současný univerzitní svět s hodnotami prvního československého prezidenta. „Digitální Masaryk“ například parafrázoval pomocí fiktivních citátů výhody dnešního studia nebo v dobových gifech připomínal, že je nejvyšší čas podat si přihlášku.

Nechtěli jsme další virální video – těch už nejrůznější fakulty vyprodukovaly v posledních letech desítky a kromě týdenního ‚hajpu‘ je těžké udržet jejich tempo. Proto jsme na to šli z druhého konce a vsadili na dlouhodobý obsah, který v průběhu kampaně nebude ztrácet na síle a dokáže prodat nejen pocit, ale postupně upozornit také na funkční benefity samotného studia. Právě o ně jde v první řadě,“ říká Michal Rožek, idea maker agentury AETNA, která pro Masarykovu univerzitu kampaň připravila

Digitální Masaryk byl nasazen v polovině ledna na všechny nejzásadnější sociální sítě – Facebook, Instagram, Twitter a YouTube. A následujících šest týdnů se až šestkrát týdně připomínal novým obsahem. Díky tomu vzrostl počet fanoušků univerzitního Facebooku o 18 procent, aktivita se zvýšila o stovky procent a dosah příspěvků byl přes 800 tisíc. V krátkých animovaných videích upoutal  digitální Masaryk pozornost diváků ve velké míře až do závěrečného packshotu.


Na stránkách www.studujnamuni.cz vzrostl počet návštěv v průběhu kampaně o 425 %, počet uživatelů o 472 % a zobrazení stránek o 285 %. Kromě podstránky followmasaryk se na webu výrazně dařilo take dalším obsahovým podstránkám – ta nejúspěšnější – Život studenta – byla zhlédnuta
o 1 104 % častěji než v předchozím období. 

Kampaň #followmasaryk ale vzali za svou také samotní studenti a uchazeči, kteří ji nejčastěji označovali jako vtipnou, originální a pozitivní. „Lidé na sociálních sítích se postarali o další pokračování kampaně, kdy si vyžádali merchandisingové předměty. Z digitálního prostředí jsme tak v březnu přešli také do off-linu a nechali vyrobit trička, bloky, tašky nebo kancelářské potřeby s podobiznou prvního prezidenta,“ doplňuje Ivana Chlubná z Masarykovy univerzity.

Na výběr nejoblíbenějších masarykovských memů dle naší redakce se podívejte níže:




Kam dál?

Podívejte se na analýzu přínosu virálů lákajících ke studiu vysokých škol v článku Chceš to prožít? Aneb diskutabilní přínos virálních videí při propagaci vysokých škol.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: