Dánská státní televize posiluje jednotu národa dojemným videem

31. 1. 2017 | Petr Michl
Dánská TV2 sezvala na jedno místo desítky lidí s odlišným světonázorem, náboženstvím či rasou. Virální video ukazuje, co vše mají společné.

 

V sociálních médiích si žijeme v neproniknutelných bulbinách a posilujeme se ve svých přesvědčeních. V internetových diskuzích se pak tyto bubliny často střetávají a interakce jejich reprezentantů je často postavena na principu „My versus Oni". Dánská státní televizní stanice TV2 zdokumentovala setkání, na kterém sešly desítky lidí s odlišným světonázorem, náboženstvím či rasou. Nakonec se ukázalo, že toho mají společného více, než by čekali.

Lidé byly zpočátku seřazení naoříklad dle výše příjmů. Přítomni byli Dánové žijící v zemi v první generaci i ti, jejichž předkové jsou v Dánsku po staletí. Lidé z venkova, vyvážení těmi, co nikdy neviděli krávu, ale třeba i zdravotní sestřičky.

Nevídaná seskupení se začala tvořit v okamžik, kdy se lidé sdružovali v hloučky nikoliv na základě svého úvodního rozdělení, ale například podle toho, jestli věří v posmrtný život, viděli UFO, jsou pro někoho nevlastními rodiči, mají zlomené srdce, jsou zamilovaní, byli těmi co šikanovali nebo byli šikanováni, dle bisexuality, toho, že zachránili někomu život, nebo důvěry v to, že nalezli smysl života. Najednou vedle sebe stály arabské ženy v šátku s potetovanými patrioty v bombrech, mladí vedle starých i vesničani po boku obyvatel velkých měst.

I v Dánsku ve společnosti existují skupiny lidí se značně polarizovanými názory, kteří jsi v online prostoru jdou tzv. po krku. Toto jednoduché cvičení ilustrovalo, kolik toho mají lidé stojící zdánlivě na stranách neslučitelných a nesmiřitelných táborů společného.  Lze přitom hodnotit velmi kladně, že se o zprostředkování jiného náhledu na dánskou jednotu pokouší státní televize, navíc ve formátu, který ji není zcela vlastní, ale má velkou naději na to rozšířit se v sociálních médiích.





Štítky dokumentu: Marketing v neziskovém sektoru

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: